زیرساخت‌های کردستان برای تردد زائران اربعین ضعیف است

استاندار کردستان گفت: زیرساخت‌های استان برای تردد زائران اربعین از مرز باشماق مریوان ضعیف است و دولت باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا در سومین جلسه ستاد اربعین کردستان که با حضور معاون وزیر کشور در سنندج برگزار شد ، گفت: مرزهای خوزستان، ایلام و کرمانشاه ۱۵ سال است که مسیر تردد زائران اربعین است و مشکلی از لحاظ زیرساخت ندارند اما کردستان در این زمینه ضعیف است.

وی با بیان اینکه در بحث زیرساختی مشکلات جدی داریم، اظهار کرد: در بحث آنتن دهی مشکل داریم که این مهم باید به زودی برطرف شود.

استاندار کردستان مهمترین مشکل سال گذشته تردد زائران از مرز باشماق را بحث حمل و نقل عنوان کرد و افزود: اگر امکان عرضه سوخت در آنسوی مرز فراهم شود، هزینه زائران نیز به شدت کاهش می یابد و زمینه تردد خودروهای شخصی نیز فراهم می شود.

زارعی کوشا با اشاره به تردد بیش از ۵۰ هزار زائر از مرز باشماق در اربعین سال گذشته، ادامه داد: به برکت اربعین و آشنایی مردم با منطقه، امسال تاکنون یک میلیون گردشگر از مریوان بازدید داشته اند که این رقم سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر بود.

وی یادآور شد: نباید منتظر اعتبارات طرح جامع توسعه باشماق بود بلکه باید برای این مهم از راه های دیگر به سرعت اقدام کرد.

استاندار کردستان بیان کرد: یکی از مهمترین مظاهر وحدت شیعه و سنی، ارادتمندی آنان به اهل بیت است که با تردد زائران از مرز باشماق این انسجام بیشتر نیز خواهد شد.

کد خبر 2756647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha