امسال زائران قابل توجهی از مرز باشماق برای حضور در عتبات عالیات تردد می کنند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: برآوردهای صورت گرفته نشان می‌دهد، قرار است امسال زائران قابل توجهی از مرز باشماق برای حضور در عتبات عالیات تردد کنند؛ پس باید زیرساخت‌های لازم در این مسیر به سرعت فراهم شود.

به گزارش کرد پرس، سیدمجید میراحمدی در سومین جلسه ستاد اربعین کردستان در سنندج، اظهار کرد: با توجه به آشنایی مردم با مرز باشماق در سال گذشته و رضایتمندی نسبی زائران و پیش بینی گرمای بیشتر هوا، پیش بینی می شود امسال جمعیت قابل توجهی زائر اربعین از مرز باشماق عبور کنند.

وی ایجاد زیرساخت‌ها برای تردد زائران اربعین را عملیاتی عظیم و بی نظیر دانست و اظهار کرد: این اقدامات باید قبل از آغاز سفر و راهپیمایی اربعین انجام شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بر ضرورت انجام پروژه‌های اولویت‌دار توسط دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و افزود: باید زیرساخت‌ها برای عبور ۳۰۰ هزار زائر از مرز باشماق ایجاد شود؛ چراکه در سال های بعد استقبال از این مرز بیشتر می‌شود.

میراحمدی خواستار برگزاری جلسات ستاد استانی اربعین به صورت مستمر و پیگیری پیشرفت‌های اجرای زیرساخت‌ها توسط استاندار کردستان شد و ادامه داد: رهبری و دولت به بحث اربعین توجه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه به اربعین بیش از گذشته نیاز داریم، یادآور شد: یکی از اقداماتی که در جهت ارتقای فرهنگ دینی مردم می‌تواند تحول‌ساز باشد، همین بحث اربعین است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان کرد: اهل سنت و تشیع علاقه خاصی به مسئله دین، تقوا و زندگی مومنانه دارند؛ چرا که کسانی که در این مسیر قدم برمی‌دارند، دچار تحولات بزرگی می شوند.

صدور ۲۵ هزار گذرنامه در سال جاری

فرمانده انتظامی کردستان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ هزار گذرنامه برای زائران اربعین در استان صادر شده و برای صدور گدرنامه ویژه پنج ساله اربعین برنامه ریزی شده است.

سردار علی آزادی، بر لزوم ایجاد داربست، نیوجرسی، راه‌اندازی ایکس ری در مرز باشماق، ۴۰ دستگاه بارکد خوان و پاسپورت خوان و افزایش گیت‌های ورود و خروجی به ۱۵ مورد، تاکید کرد.

کد خبر 2756646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha