اخبار منتشر شده درباره پیوستن نیروهای حزب سوسیالیست کردستان به نیروهای زیروانی و توضیحات دفتر سیاسی این حزب

سرویس عراق و اقلیم کردستان- اخباری درباره پیوستن این نیروهای پیشمرگ حزب سوسیالیست کردستان به نیروهای موسوم به زیروانی در رسانه های کردی منتشر شده است و دفتر سیاسی حزب سوسیالیست در پاسخ به پرسش کردپرس در این خصوص توضیح داده است.

کردپرس

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر پیوستن نیروهای حزب سوسیالیست کردستان به نیروهای زیروانی در رسانه های کردی اقلیم کردستان منتشر شد.  فرهاد توفیق عضو دفتر سیاسی حزب سوسیالیست کردستان در خصوص اخبار منتشر شده درباره پیوستن نیروهای این حزب به نیروهای موسوم به زیروانی به خبرنگار کردپرس گفت: به طور رسمی اطلاع دقیقی در این زمینه منتشر نشده است؛ اما بدون شک لازم است که نیروهای حزب سوسیالیست کردستان جزو نیروهای رسمی پیشمرگ به شمار آیند و تحت نظارت وزارت پیشمرگ باشند؛ زیرا آنان چه قبل از جنبش کردها و چه بعد از جنبش، همیشه در خط مقدم جنبش های کردستان و جنگ های چریکی بوده‌اند.

فرهاد توفیق تاکید کرد که برخی از نیروهای حزب سوسیالیست کردستان اکنون بازنشسته شده‌اند و لازم است چه نیروهای بازنشسته و چه نیروهای فعال حزب تحت مجموعه وزارت پیشمرگ باشند.

وی همچنین تصریح کرد که زمانی که قانون اصلاح وزارت پیشمرگ مطرح شد برخی از نیروهای حزب سوسیالیست کردستان در چارچوب نیروهای نیروهای پیشمرگ ادغام شدند اما لازم است که تمامی نیروها تحت مجموعه وزارت پیشمرگ باشند. زمانی که نیروهای ۷۰ و ۸۰ حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان سامان یافتند بخشی از نیروهای حزب سوسیالیست نیز با نیروهای پیشمرگ ادغام شدند.

فرهاد توفیق افزود نیروهای حزب سوسیالیست کردستان نیز لازم است که مانند نیروهای ۷۰ و ۸۰ حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان ادغام شوند.

کد خبر 2756514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha