برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی با هدف تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری کردستان

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از برگزاری جشنواره غذاهای بومی  محلی به منظور تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری استان در سنندج خبر داد.

به گزارش کرد پرس، آرمان وطن دوست در حاشیه برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی کردستان که به مناسبت دهه کرامت در عمارت تاریخی خسروآباد سنندج برگزار شد، گفت: در سال های اخیر گردشگری غذا به عنوان یکی از راه های جذب گردشگر در کشور شناخته شده است.

وی اظهار کرد: استان کردستان هم از این قاعده مستثنی نبوده و توانسته است با ارائه غذاهای محلی متنوع و منحصر به فرد، در راستای جذب گردشگر گام های مهمی بردارد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از برگزاری دوره های مرتبط با گردشگری خوراک توسط موسسه آموزشی کابان و زیر نظر این اداره کل در استان خبر داد و افزود: این دوره ها در طول سال به صورت کوتاه مدت و با هدف ارتقای سطح علمی شهروندان در خصوص گردشگری غذایی، پیشینه آشپزی ویژه منطقه، بهداشت مواد غذایی و آشنایی با خدمات پذیرایی و سرویس غذا در تاسیسات گردشگری به ویژه اقامتگاه های سنتی و بوم گردی استان برگزار می ‎شود.

وطن دوست ادامه داد: باید شرایطی برای گردشگران فراهم شود که در کنار اقامت، از نمادهای فرهنگی و طبیعی منطقه بازدید و از نزدیک با آداب و رسوم و آیین های محلی آمیخته شده با خوراک و نوشیدنی استان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه این جشنواره متشکل از ١٨ گروه به همت شهرداری سنندج و با همکاری این اداره کل برگزار شد، یادآور شد: امید است با برگزاری چنین جشنواره هایی بتوانیم بیش از پیش در راستای رونق اقتصاد جوامع محلی و توسعه گردشگری استان موثر باشیم.

کد خبر 2756458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha