اژی امین مسئول سابق نهاد اطلاعاتی اتحادیه میهنی کردستان به سلیمانیه بازمی‌گردد و با بافل و قباد طالبانی دیدار می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ یک منبع آگاه از داخل حزب اتحادیه میهنی گفت: «اژی امین دستیار مشاور هیئت آسایش اقلیم کردستان به سلیمانیه باز می‌گردد و با بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی و قباد طالبانی معاون نخست وزیر دیدار می‌کند.»

به گزارش کردپرس، اژی امین پس از حادثه ۸ ژوییه سال ۲۰۲۱ پست مسئولیت نهاد اطلاعاتی اتحادیه میهنی را کسب کرد اما مدت زیادی در این پست باقی نماند و روابطش با بافل طالبانی تیره شد از این رو سلیمانیه را ترک و به اربیل نقل مکان کرد.

در مدت اقامت وی در اربیل اتحادیه میهنی مسئول دستگاه اطلاعاتی را تغییر داد و «جلال شیخ ناجی» را به این پست گماشت، در مقابل مسرور بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان پست دستیار مشاور شورای امنیت را به اژی امین واگذار کرد.

بازگشت اژی امین به سلیمانیه همزمان با تیرگی مجدد روابط میان اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان در خصوص فعال کردن کمیسیون انتخابات و نظرسنجی و موضوع فراهم نمودن زمینه‌های برگزاری انتخابات دور ششم پارلمان کردستان رخ داده است.

به گزارش اطلاعاتی که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است بازگشت «اژی امین به سلیمانیه با هدف برقراری آشتی داخلی حزب اتحادیه میهنی است که چتو صالح معاون وزیر داخلی هم در همین چارچوب عمل می‌کند.

منابع آگاه از درون اتحادیه میهنی می‌گویند این تلاش آشتی جویانه زمینه بازگش سران قدیمی اتحادیه میهنی به خصوص لاهور شیخ جنگی را نیز فراهم می سازد.

این در حالی است که دفتر اژی امین درباره بازگشت نامبرده به سلیمانیه اعلام کرد قرار است بافل طالبانی برای ضیافت شامی با اژی امین دیدار کند و خبرهای منتشر شده دیگر را در این باره تکذیب کرد.

شایان ذکر است روز دوشنبه تعدادی از رسانه‌ها خبر بازگشت اژی امین مسئول سابق دستگاه اطلاعاتی اتحادیه میهنی برای دیدار با بافل طالبانی و قباد طالبانی را منتشر کردند.

دفتر اژی امین در بیانیه‌ای اعلام کرد قرار است بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان برای ضیافت شامی با اژی امین دیدار کند و هر خبر منتشر شده دیگری را در این زمینه تکذیب می‌کند و اظهار امیدواری کرد که رسانه‌ها در نهایت امانت‌داری فعالیت کنند .

کد خبر 2756070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha