برپایی ششمین نمایشگاه گل و گیاهان آپارتمانی در سنندج

نمایشگاه گل و گیاهان آپارتمانی و دارویی امروز دوشنبه با حضور ۱۳ استان کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کردستان در سنندج برپا شد.

به گزارش کرد پرس، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان روز دوشنبه در حاشیه برپایی این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه ۵۰ غرفه از ۱۳ استان کشور از جمله کردستان، مرکزی، آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، تهران، گیلان و مازندران برپا شده است.

بختیار خلیقی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از یکم تا ششم خرداد سال جاری پذیرای بازدید علاقمندان است، افزود: شهروندان استان می توانند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از غرفه های دایر شده در این نمایشگاه دیدن کنند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه نخستین نمایشگاه تخصصی برپا شده طی سال جاری در استان است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نمایشگاه‌هایی با عنوان ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان و نمایشگاه تولیدات دانش آموزان شبانه روزی در این محل برپا شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: هدف از برپایی این نمایشگاه، تولید گل و گیاه و عرضه و صادرات به سایر استان‌های کشور و اقلیم کردستان عراق است.

خلیقی یادآور شد: در قالب این نمایشگاه، توانمندی‌های استان به کشور معرفی و به استان‌های همجوار، همچنین اقلیم کردستان عراق صادر خواهد شد.

صادرات یک میلیون دلاری گل و گیاه از کردستان به خارج کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این مراسم «توسعه کشت گلخانه‌ای» را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار جهاد کشاورزی در استان عنوان کرد و بیان کرد: تولید گل‌ و گیاه زینتی و آپارتمانی در حوزه اقتصادی توجیه‌پذیر و مخاطب‌پسند است.

پیمان اسکندری با اشاره به اینکه ۶.۵ هکتار گلخانه در کردستان مختص به گل‌های زینتی بوده و کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است، گفت: سال گذشته یک میلیون دلار صادرات گل‌های تزئینی و آپارتمانی از مرزهای استان داشتیم.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای مهم توسعه تجارت، تولید و صادرات گل و گیاه کردستان است، افزود: حمایت از تولیدکنندگان این بخش باعث رشد و ترقی این حوزه در استان خواهد شد.

کد خبر 2756032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha