مدیریت خودگردان 108 کودک و زن خانواده‌های داعش را به تاجیکستان تحویل داد

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان بر اساس یک سند رسمی، ۸۰ کودک و ۲۸ زن از خانواده‌های داعش ساکن در اردوگاه‌های شمال سوریه را به دولت تاجیکستان تحویل داد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه بر اساس یک سند استرداد رسمی بین خود و تاجیکستان، ۸۰ کودک و ۲۸ زن از خانواده‌های داعش ساکن مناطق مدیریت خودگردان را به دولت تاجیکستان تحویل داد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، یک هیأت رسمی از جمهوری تاجیکستان از دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان در قامشلی بازدید کرد. 

هیئت تاجیکستانی متشکل از «زبیدالله زبیدف» سفیر تاجیکستان در کویت و هیأت همراه وی بود و این هیأت مورد استقبال «بدران چیاکرد» رئیس مشترک دایره روابط خارجی مدیریت خودگران، «فنر کیت» و «روبل بهو» معاونین این دایره و «خالد ابراهیم» و «گلستان علی» از اعضای هیأت مدیره این دایره، قرار گرفت.

در این دیدار دو طرف در خصوص روابط مدیریت خودگردان و جمهوری تاجیکستان و مبارزه با تروریسم بین المللی و فداکاری شهروندان مدیریت خودگردان در برابر داعش و همچنین خطرات داعش علیه منطقه و جهان گفتگو کردند.

بدران چیاکرد در این دیدار بر اهمیت همکاری در مبارزه با تروریسم، یافتن راه‌حل‌های بنیادین برای مسئله تروریسم و مجازات هزاران داعشی زندانی در زندان‌های مدیریت خودگردان تاکید کرد و همچنین اظهار داشت که باید به مراکز آموزشی و تربیتی که در آنها صدها فرزند خانواده‌های داعش حضور دارند، اهمیت داده شود.

هیأت تاجیکستانی نیز از فداکاری شهروندان مناطق مدیریت خودگردان و نهادهای آن در مبارزه با اعضای داعش که امنیت و صلح را در منطقه ایجاد کرده است، تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که امنیت در سراسر جهان به ویژه سوریه محقق شود.

در پایان دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان، ۸۰ کودک و ۲۸ زن از خانواده‌های داعش را به هیآت تاجیکستانی تحویل داد.

کد خبر 2756019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha