اجرای ماده 140 قانون اساسی عراق به یک بازه زمانی نیاز خواهد داشت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو حزب دمکرات کردستان، جزئیات بیشتری از مسئله اجرای ماده 140 قانون اساسی عراق درخصوص مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل را اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، شیروان دوبردانی درگفتگو با خبرگزاری «المطلع» با بیان اینکه تصمیم به اجرای ماده 140قانون اساسی عراق در چارچوب توافق ائتلاف اداره دولت در هنگام تشکیل دولت کنونی عراق به ریاست محمد شیاع السودانی اتخاذ شد، گفت: توافق ائتلاف اداره دولت شامل اجرای توافقنامه شنگال و همچنین اجرای توافقنامه مربوط به صادرات نفت عراق است.

دوبردانی افزود: قرار است در مناطق مورد مناقشه یک همه پرسی برقرار شود، لذا ساکنان این مناطق باید به مناطق اداری اقلیم کردستان یا مناطق تحت کنترل دولت فدرال، بپیوندند،

وی تصریح کرد: در صورتی که سودانی به تعهدات خود برای اجرای ماده 140 عمل کند، اجرای این ماده به یک بازه زمانی و به صورت مرحله ای، نیاز خواهد داشت.

گفتنی است که ماده 140 یکی از مواد قانون اساسی عراق است که پس از سال 2003 برای حل مسئله کرکوک که جزء مناطق به اصطلاح مورد مناقشه است در مجلس عراق به تصویب رسید و کردها خواستار اجرای آن هستند، درحالی که اعراب و ترکمن ها نسب به اجرای آن، اعتراض دارند.

کد خبر 2755886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha