فعالان کرد ساکن اروپا از مردم خواستار شرکت گسترده در انتخابات شدند

سرویس ترکیه - تجمع کنندگان مقابل دفتر سازمان ملل خواستار شرکت گسترده مردم در انتخابات دور دوم شدند.

به گزارش کردپرس، فعالان کرد و طرفداران آنها، با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو، ضمن تداوم تاکید بر آزادی عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) خواستار شرکت گشترده مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برای تغییر دولت در ترکیه شدند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، فعالان مدنی و سیاسی در این تجمع که هر چهارشنبه در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو سوئیس برگزارش می شود،  خواستار شکستن انزوای اجباری علیه عبدالله اوجالان رهبر PKK و آزادی او شدند.

مصطفی آلتونباش که به نمایندگی از مرکز جامعه کردهای دموکراتیک ژنو سخنرانی می کرد، با اشاره به تجمعات پیوسته دو طول دو سال و نیم برای آزادی اوجالان گفت: «بیش از 25 ماه است که یک انزوای مطلق علیه رهبر ما اعمال شده است. ما در هر کجا که باشیم به مبارزه خود برای شکسته شدن انزوای اجباری علیه اوجالان و آزادی او ادامه خواهیم داد.»

در این تجمع محمت سوتچو از اعضای دفتر هماهنگی حزب چپ سبز اطلاعاتی را درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه ارائه داد و از شهروندان مقیم اروپا خواست تا در تاریخ 20 تا 24 ماه می با رفتن به مراکز اخذ رای، برای برچیده شدن دولت فعلی رای خود رابه صندوق ها بیاندازند. 

این تجمع با شعار دادن در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو به پایان رسید.

کد خبر 2755854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha