برنامه‌های هفته میراث فرهنگی ایلام تشریح شد

سرویس ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در جمع خبرنگاران برنامه‌های هفته میراث فرهنگی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرزاد شریفی اظهار کرد: در هفته میراث‌فرهنگی که از ۲۸ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا سوم خردادماه ادامه دارد، برنامه‌های متنوعی با هدف گرامی‌داشت این هفته و همچنین معرفی میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی و تمدنی ایلام برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، غبارروبی مزار شهدای گمنام، برگزاری ویژه برنامه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، همایش تجلیل از خادمان میراث‌فرهنگی، برپایی میزخدمت در نماز جمعه در محل مصلی شهر ایلام، شرکت در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با موضوع میراث‌فرهنگی از جمله برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی اعلام کرد.

او افزود: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده درهفته میراث‌فرهنگی می‌توان به برگزاری نمایشگاه گچبری‌ها و یافته‌ها شهر تاریخی سیمره در موزه باستان‌شناسی دره‌شهر، نمایشگاه یافته‌های علمی پژوهشی در موزه فلاحتی موزه تاریخ کشاورزی (کاخ فلاحتی)، برگزاری نشست تخصصی با حضور اساتید، صاحب‌نظران و انجمن‌های مردم نهاد با موضوع میراث ناملموس و رونمایی از کتاب میراث ماندگار (تالیف رائد ناصری‌فر و فرزاد شریفی) و اطلس باستان‌شناسی (حبیب‌الله محمودیان) اشاره کرد.

شریفی تصریح کرد: همچنین به‌مناسبت هفته میراث‌فرهنگی نشستی با حضور انجمن‌های میراث‌فرهنگی، نیروی انتظامی، یگان حفاظت و ادارات ذی‌ربط برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به پاک‌سازی شهر تاریخی سیمره و دیگر بناهای تاریخی شهرستان دره‌شهر با همکاری انجمن‌های میراث‌فرهنگی و محیط‌زیست بیان کرد: به‌مناسبت حفظ ارزش‌های میراث دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر بازدید از موزه دفاع مقدس و رونمایی از یادمان‌های دفاع مقدس ثبت شده در فهرست آثار ملی موزه دفاع مقدس در محل این موزه انجام می‌شود.

کد خبر 2755696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha