برنامه انتخابات فردا در ترکیه؛ مقامات در کجا رای خود را به صندوق ها می اندازند؟

سرویس ترکیه - در این یادداشت به مقررات روز انتخابات و این که هر کدام از رهبران احزاب در کجا رای خود را به صندوق ها خواهند انداخت، پرداخته شده است.

به گزارش کردپرس، تنها چند ساعت تا آغاز رأی گیری در انتخابات 14 می باقی مانده است. تبلیغات ستادهای انتخاباتی و میتینگ ها امروز در ساعت 6 عصر به پایان رسیدند. 

در این انتخابات 3 نامزد ریاست جمهوری یعنی رجب طیب اردوغان رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP)، کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و سینان اوغان نامزد مورد حمایت ملی گرایان ترک شرکت دارند.

در انتخابات 28 مین دوره پارلمان ترکیه، 26 حزب در قالب 5 ائتلاف که از میان آنها 3 ائتلاف اصلی بیشترین طرفداران را دارند، شرکت می کنند.

ساعت رای گیری از ساعت 8 صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر روز 14 می خواهد بود. احتمال تمدید این زمان نیز وجود دارد. حوزه های رای گیری به‌طور سنتی در مکان‌های عمومی مانند مدارس برقرار می‌شوند.  

هر شهروند ترکیه که می تواند رای بدهد، آدرس محل رای دادن خود را در طی هفته گذشته از طریق پیامکی دریافت کرده است. یعنی هر کسی باید در حوزه ای که از قبل مشخص شده رای بدهد در شهر و محل زندگی خود.

در روز انتخابات فروش نوشیدنی های الکلی از ساعت 6 صبح تا 12 شب ممنوع خواهد بود. بسیاری از مکان های تفریحی بسته یا محدود به صرف غذا برای مشتریان خواهد بود. قهوه خانه ها، چایخانه ها و کافی نت ها در روز انتخابات تعطیل خواهند بود. برگزاری مراسم عروسی تنها بعد از ساعت 6 بعد از ظهر مجاز است. همچنین مدارس روز دوشنبه 15 می یعنی یک روز پس از انتخابات تعطیل هستند.

هیات عالی انتخابات که قوانین و مقررات مربوط به انتخابات را تعیین می کند، هرگونه برآورد و اظهار نظر در مورد نتایج انتخابات را توسط مطبوعات یا رسانه ها تا ساعت 6 بعد از ظهر ممنوع کرده است. از آن زمان تا ساعت 9 شب، اخبار و اطلاعیه های مربوط به انتخابات توسط خود این نهاد منتشر می شود. در حالی که بعد از ساعت 9 شب، همه رسانه ها مجاز به اعلام نتایج انتخابات خواهند بود. 

ریاست پلیس آنکارا امروز با انتشار بیانیه ای فهرست مسیرهایی را که به دلیل انتخابات مسدود شده اند، اعلام کرد و از شهروندان خواست تا پیش از رفتن به هر نقطه ای مسیر خود را بررسی کنند.

بر اساس این بیانیه حد فاصل بین خیابان های نجاتی بی، ازمیر، بلوار آتاتورک و ایهلامور، جایی در مرکز شهر آنکارا که ساختمان هیات عالی انتخابات در آ« واقع است، از بامداد فردا 14 می تا پایان روز سه شنبه 16 می مسدود خواهد بود.

به همین ترتیب بسیاری از مسیر های منتهی به حوزه های انتخاباتی در آنکارا برای حفظ امنیت حوزه های انتخاباتی مسدود خواهند بود.

رجب طیب اردوغان فردا صبح رای خود را در مدرسه راهنمایی اسکودار در استانبول به صندوق خواهد انداخت.

کمال قلیچدار اوغلو رهبر اپوزیسیون، ساعت 11 و نیم صبح رای خود را در مدرسه ابتدایی آرژانتین واقع در محله چوکورامبار آنکارا به صندوق خواهد انداخت.

دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) رای خود را در مدرسه راهنمایی آنیت تپه در محله تندوغان آنکارا به صندوق خواهد انداخت.

مرال آکشنر رهبر حزب خوب، رای خود را در دبیرستان حاجی صابانجی در اسکودار استانبول به صندوق خواهد انداخت.

احمد داوود اوغلو رای خود را در مدرسه ایوب سلطان در استانبول به صندوق خواهد انداخت.

سینان اوغان نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری و محرم اینجه نامزد منصرف شده از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هر یک در یکی از مدارس منطقه چانکایا در آنکارا رای خود را به صندوق ها خواهند انداخت. 

علی بابا جان رهبر حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA) نیز رای خود را در مدرسه راهنمایی املاک بانکاسی  در محله بیلکنت آنکارا به صندوق خواهد انداخت.

کد خبر 2755657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha