اعلام حمایت 246 تن از چهره های دانشگاهی از حزب چپ سبز

سرویس ترکیه - 246 تن از چهره های مطرح دانشگاهی و مدنی حمایت خود را از حزب چپ سبز اعلام کردند.

به گزارش کردپرس، 246 تن از اساتید دانشگاه، وکلا، هنرمندان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان و همچنین مدافعان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای با عنوان «رای من برای زندگی شرافتمندانه و آینده آزاد» از حزب چپ سبز حمایت کردند.

246 نفر از شخصیت های دانشگاهی و حقوقی، همچنین فعالان مدنی، با تجمع و برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در ازمیر، حمایت خود را از حزب چپ سبز اعلام کردند. 

نیلگون توکر استاد دانشگاه در سخنانی در این تجمع با بیان این که فضای سیاسی موجود در کشور در زمان انتخابات به سوی فاشیسم رفته است، گفت: «از زمان اعلام وضعیت فوق العاده در کشور، روندی آغاز شده که در آن فشار فاشیسم به حداکثر رسیده است. من آن را دیکتاتوری فاشیستی می نامم. ما داریم تحت فشار فاشیسم به مصاف انتخابات می رویم.»

او حزب چپ سبز را سمبل اراده مردمی دانست که هر هزینه ای را برای تحقق حقوق بشر پرداخته اند و سر تسلیم در برابر فاشیسم فرود نیاورده اند.

در بیانیه صادر شده از سوی این گروه، به لزوم رای دادن به حزب چپ سبز برای نیل به جامعه ای آزاد و برابر، همچنین ایجاد قانون اساسی جدید و دموکراتیک، برابری‌خواهانه و آزادی‌خواهانه و حل مسئله کُرد؛ اشاره شده است.

کد خبر 2755408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha