هدف از مبارزه انتخاباتی HDP یافتن راه حل برای مسئله کرد است

سرویس ترکیه - مدحت سنجر رئیس مشترک HDP هدف از مبارزه انتخاباتی این حزب و حزب چپ سبز را یافتن راه حلی دموکراتیک برای حل مسئله کرد و تحقق دموکراسی در ترکیه دانست.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی هدف از مبارزه انتخاباتی این حزب و حزب جایگزین آن یعنی چپ سبز را یافتن راه حلی دموکراتیک برای حل مسئله کرد دانست.

بنا بر گزارش پایگاه خبری HDP، سنجر در میتینگ حزب چپ سبز در باتمان (نام کُردی: الیح) با بیان این که یک ائتلاف در برابر مردم کرد وجود دارد و آن ائتلاف AKP-MHP و دیگر شرکای کوچک آنها است، از ائتلاف حاکم به عنوان ائتلاف دروغ، راهزنی و چپاول نام برد که کار آن ایجاد دشمنی و نفرت افکنی است. 

او با اشاره به سخنان اخیر اردوغان که منابع نفتی جدیدی در باتمان پیدا شده اند، گفت که با وجود زمین های کشاورزی خاصلخیر، کارخانه های نساجی و ذخایر نفت و گاز، مردم باتمان فقیر هستند زیرا همه این منابع از سوی اجزاب حاکم غارت می شوند.

رئیس مشترک HDP سیاست های جنگ افروزانه دولت AKP-MHP را دلیل اصلی فقر و بیکاری در میان مردم و جوانان باتمان دانشت و گفت که ائتلاف AKP-MHP و دیگر شرکای کوچک آنها بر پایه دشمنی با کردها بنا شده است. 

مدحت سنجر از مردم خواست تا با حضور گسترده در پای صندوق های رای باعث تغییر دولت AKP-MHP شوند. او هدف HDP و حزب چپ سبز از شرکت در این دور انتخابات را تحقق دموکراسی در ترکیه و پیدا کردن یک راه حل دموکراتیک برای مسئله کرد و ایجاد صلح پایدار در منطقه اعلام کرد.

سنجر پس از این میتینگ برای شرکت در میتینگ دیگری راهی سیرت شد.

کد خبر 2755347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha