قضات نقش مهمی در امنیت و آرامش جامعه دارند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قضات نقش مهمی در امنیت و آرامش جامعه دارند و نقش آنان در اجرای عدالت و پاسخگویی به مطالبات مردم بسیار مهم است و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

به گزارش کرد پرس، ماموستا فایق رستمی در دیدار علمای اهل سنت با رئیس قوه قضائیه در سنندج، گفت: مردم کردستان بارها ثابت کرده اند که پشتیبان نظام هستند و از این رو دشمنان همیشه زبون بوده اند.

وی اظهار کرد: امروزه دشمنان سعی می کنند به وحدت مردم کردستان رخنه کنند اما مغلوب وحدت، همدلی و وفاداری مردم کردستان به نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: عدالت سرلوحه امنیت، سرمایه گذاری، همدلی، وفاداری، ایمان و ... است و از مسئولان می خواهیم نسبت به مردم کردستان آن را رعایت کنند، چرا که این مردم شایسته بهتر از این خدمات هستند.

ماموستا رستمی ادامه داد: تحقق عدالت در حوزه خدمت رسانی به مردم بستر امیدآفرینی و رونق همه جانبه را در جامعه فراهم می کند و می طلبد همه در حد توان در این راستا تلاش کنند.

وی یادآور شد: قضات نقش مهمی در امنیت و آرامش جامعه دارند و نقش آنان در اجرای عدالت و پاسخگویی به مطالبات مردم بسیار مهم است و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی از مشکلات در استان، بیان کرد: سال هاست در جهت بکارگیری ماموستایان در دستگاه قضا به عنوان مطالبه ای مطرح شده اما هنوز به این خواسته جامه عمل نپوشانده اند.

ماموستا رستمی گفت: امروز معیشت و مشکلات اقتصادی و نبود اشتغال به شدت مردم کردستان را رنج می دهد لذا ایجاد بسترهای اشتغال به ویژه واحدهای تولیدی یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی جذب و بکارگیری مدیران بومی را یکی دیگر مطالبات مردم کردستان نام برد و اظهار کرد: کردستان ظرفیت های زیادی دارد اما آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مرز باشماق که یکی از مهم ترین مرزهای رسمی در کشور است باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و با ایجاد زیرساخت های لازم زمینه بهره مندی مرزنشینان از این ظرفیت فراهم کرد.

ماموستا رستمی ادامه داد: در حال حاضر مردم مریوان و سایر شهرهای مرزی استان کمترین بهره را از مرزها می برند که انتظار می رود درصدی از سود این مرز در راستای توسعه مناطق مرزی هزینه شود.

کد خبر 2755225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha