۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
تنها راه، حزب چپ سبز است

سرویس ترکیه - «جمیل بایک» رئیس مشترک شورای اجرایی KCK با بیان اینکه باید کاری کرد که حزب چپ سبز به شیوه‌ای قدرتمند در انتخابات پیروز شود و رای ابزاری برای شکست دادن اردوغان است اعلام کرد که شعار انتخابات باید اینگونه باشد: «تنها راه، حزب چپ سبز است.»

به گزارش کردپرس، «جمیل بایک» رئیس مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان(KCK) اعلام کرد که باید کاری کرد که حزب چپ سبز به شیوه‌ای قدرتمند در انتخابات پیروز شود و باید برای شکست «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از رای‌گیری استفاده شود و شعار انتخابات باید اینگونه باشد: «تنها راه، حزب چپ سبز است.»

به نوشته آژانس خبری هاوار، «جمیل بایک» رئیس مشترک شورای اجرایی KCK در مورد انتخابات ۱۴ می در ترکیه با روزنامه «سرخوبون» مصاحبه کرد.

در این مصاحبه، جمیل بایک بیان کرد: « ائتلاف AKP-MHP رقبای خود را دشمنی می‌بیند که باید نابود شود. به همین دلیل است که به همه ابزارها و روش‌ها برای پیروزی متوسل می‌شود. در هیچ نقطه دیگری از جهان انتخاباتی اینچنین برگزار نشده است.»

در ادامه جمیل بایک اعلام کرد که با توجه به اینکه احتمال دستگیری اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) زیاد بود بنابراین تصمیم گرفتند با حزب چپ سبز در انتخابات شرکت کنند تا اگر HDP تعطیل شود با حزب چپ سبز به فعالیت خود ادامه دهند. نام این حزب و تمرکز آن بر اکولوژی بسیار مهم است. حزب چپ سبز به یکی از اجزای مهم ائتلاف کار و آزادی بدل شد. 

جمیل بایک در ادامه افزود: « ما انتخابات ترکیه را بی‌اهمیت نمی‌دانیم. اما مسئله اصلی ائتلاف کار و آزادی، مبارزه برای دموکراسی است. بنابراین اظهارات، نگرش‌ها و رویکردهایی که این ائتلاف را برهم می‌زند صحت ندارد. دولت ترکیه نمی‌خواهد نیروهای کرد دموکراتبک و آزادی‌خواه و نیروهای ترک دموکراتیک دور هم جمع شوند. به همین دلیل او در حال انجام یک جنگ ویژه است. برای اینکه بتواند رابطه بین نیروهای آزادی‌خواه کرد و نیروهای دموکراتیک ترکیه را قطع کند و به هر وسیله‌ای برای دستیابی به این هدف متوسل می‌شود. 

در پایان جمیل بایک اظهار داشت که باید با تمام توان کاری کرد که حزب چپ سبز به شیوه‌ای قوی در انتخابات پیروز شود و از رای به عنوان ابزاری جهت شکست اردوغان استفاده شود و همچنین جمیل بایک تنها راه برای حل مشکلات ترکیه را حزب چپ سبز دانست.

کد خبر 2755214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha