ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی کردستان به ۹۹ درصد رسید

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با برخورداری آخرین شهر کردستان از گاز طبیعی و نیز افتتاح چند پروژه گازرسانی روستایی، در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی کردستان به ۹۹ درصد و ضریب نفوذ در بخش شهری به ۱۰۰ درصد رسیده است.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری با بیان اینکه سال گذشته  ۲۵ روستا و ۱۲ کوخ در هفته دولت و ۶۸ روستا و ۲۶ کوخ مناطق مرزی بانه گازدار شدند، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۵۷۶ روستای استان کردستان و ۷۰ کوخ در مناطق مرزی شهرستان بانه از گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه گازدار شدن این تعداد روستا ضریب نفوذ در جمعیت روستایی استان را با جهش بسیار خوبی روبرو کرده است، افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی کردستان به بیش از ۹۹ درصد و ضریب نفوذ در بخش شهری به ۱۰۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: امسال با در نظر گرفتن مسیر طولانی و پر پیچ و خم روستاهای باقیمانده، حجم لوله گذاری به بیش از ۳ کیلومتر در روز افزایش می یابد.

فعله گری ادامه داد: کل حجم شبکه گذاری در سطح شهرها و روستاهای کردستان ۱۲ هزار و ۸۴۹ کیلومتر است که ۳ هزار و ۶۱ کیلومتر آن در سطح شهرها، ۹ هزار و ۲۴ کیلومتر در سطح روستاها و ۷۶۴ کیلومتر برای واحدهای تولیدی و صنعتی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۷ هزار و ۱۹۳ مشترک خانگی، تجاری و صنعتی از شرکت گاز استان خدمات دریافت می کنند، یادآور شد: در راستای پیشبرد اهداف دولت در گازرسانی به مناطق بی بهره از گاز طبیعی و رفع محرومیت از این مناطق، پروژه های گازرسانی در کردستان با جدیت در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: سال گذشته ۷۰۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا و ۹ هزار و ۲۷۸ مورد علمک نیز نصب شده است.

فعله گری وضعیت اجرای پروژه های گازرسانی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون عملیات گازرسانی در سراسر استان در حال اجراست و نزدیک به ۷۲ روستا تحت پوشش این عملیات قرار دارند.

وی کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را یکی از آثار مثبت گازرسانی به روستاها دانست و افزود: علاوه بر این، گازرسانی به روستاهای استان از جنبه زیست محیطی نیز حائز اهمیت است زیرا نقش بسیار زیادی در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل های زیبای استان ایفا می کند و در ضمن موجب پایداری سکونت روستانشینان نیز می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال «مهار تورم، رشد تولید»، اظهار کرد: بر همین اساس سیاست گذاری این شرکت در زمینه توسعه گازرسانی، افزایش سهم گاز طبیعی در بخش صنعتی استان و جایگزین کردن آن به جای سایر حامل های انرژی است تا با تقویت بخش صنعت که افزایش سطح تولید را به همراه دارد، زمینه های رشد اشتغال نیز فراهم شود.

کد خبر 2755065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha