قطع دست های کودک سنندجی به دلیل انفجار مین

سرویس کردستان - انفجار مین در یکی از روستاهای اطراف سنندج موجب قطع ۲ دست و آسیب جدی به چشم یک کودک شد.

به گزارش کرد پرس، روز گذشته ۲ کودک با هویت پیشرو صمدی ۱۱ ساله و ارشیا نوری ۹ ساله ساکن روستای قلقله چتان بخش مرکزی سنندج بر اثر انفجار مین بجا مانده از دوران جنگ ایران و عراق دچار مجروحیت شده و به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شدند.

فرماندار سنندج در مورد جزئیات این اتفاق گفت: ساعت ۶ بعد از ظهر روز پنجشنبه در محدوده خارج از روستای قلقله چتان بخش مرکزی در منطقه ای که تاکنون ۲ مرحله توسط اکیپ های مین روبی پاکسازی و مین روبی شده است، به دلیل رانش زمین بر اثر بارندگی های اخیر ۲ کودک یک مین را پیدا کرده و آن را دستکاری می کنند.

حسن عسکری افزود: متاسفانه مین بر اثر دستکاری های صورت گرفته منفجر و این ۲ کودک مجروح و بلافاصله به بیمارستان اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه هر ۲ کودک بلافاصله تحت مراقبت های پزشکی قرار می گیرند، اظهار کرد: همان زمان بخشدار بخش مرکزی در بیمارستان حضور و پیگیری های لازم برای انجام مراقبت های خاص هر ۲ مصدوم این حادثه انجام می دهد.

فرماندار سنندج ادامه داد: پس از گذشت چند ساعت از وقوع این حادثه یکی از ۲ کودک مصدوم شده در وضعیت مساعدی ترخیص شد.

عسکری یادآور شد: متاسفانه یکی از این ۲ کودک از ناحیه بالاتنه دچار آسیب شدید شده بود که تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از خانواده ها انتظار داریم که فرزندان خود را توجیه کنند تا اگر به شی ناشناسی برخورد کردند آن را دستکاری نکرده و مراتب را به دهیاری و فرمانداری اعلام کنند.

فرماندار سنندج گفت: صبح فردا اکیپ ویژه مین روبی برای بررسی آن منطقه اعزام خواهد شد.

کد خبر 2754951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha