بازداشت فعالان کرد یک عملیات انتخاباتی است/حتی شمار مراقبان صندوق های ما از کل رای دهندگان هداپار بیشتر است

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش در سخنانی بازداشت گسترده فعالان سیاسی کرد و روزنامه نگاران را توطئه ای از سوی کاخ ریاست جمهوری، سویلو و بوزداغ دانست.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رهبر مشترک پیشین و در بند حزب دموکراتیک خلق (HDP) در سخنانی بازداشت های گسترده فعالان سیاسی و روزنامه نگاران کرد را عملیاتی انتخاباتی دانست که توسط کاخ ریاست جمهوری، وزارت دادگستری و وزارت کشور علیه کردها صورت گرفته است.

دمیرتاش در گفتگو با روزنامه جمهوریت یکی از رسانه های نزدیک به اپوزیسیون ترکیه، با اشاره به این که بسیاری از فعالانی را که در روزهای اخیر بازداشت شده اند، از نزدیک می شناسد، گفت: «همه می توانند مطمئن باشند که این عملیات توطئه ای است که به طور مشترک توسط کاخ ریاست جمهوری، سلیمان سویلو (وزیر کشور) و بکر بوزداغ (وزیر دادگستری) ایجاد شده است. سویلو و بوزداغ خود کاندیدای پارلمان هستند. اما آنها می توانند فراتر از قانون عمل کنند و از اختیارات خود برای از میان برداشتن رقبای خود استفاده کنند.»

دمیرتاش با بیان اینکه نگران امنیت صندوق‌های رای در استان‌های کردستان نیست، گفت: «رای‌دهندگان حزب چپ سبز قطعاً نه تنها از آرای خود به عنوان ناظر، مراقب و مسئول صندوق‌های رأی محافظت می کنند بلکه اگر لازم باشد از امنیت آرای سایر احزاب نیز محافظت خواهند کرد.»

او افزود: «فکر می کنم در مورد شمار آرای هدا پار نیز اغراق شده است. در حالی که ما فقط 150 هزار تن مسئول و ناظر برای صندوق های رای داریم، حتی کل رای دهندگان هدا پار به این تعداد نمی رسد.»

کد خبر 2754950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha