علی رغم برخورداری از منابع غنی، اما اقلیم هنوز از  برق ۲۴ساعته محروم است

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ قباد طالبانی اعلام کرد: با اینکه اقلیم کردستان از نظر منابع طبیعی غنی است اما هنور از برخورداری از برق ۲۴ساعته محروم است.

به گزارش کردپرس به نقل از پاک ناو: قباد طالبانی در دومین روز مجمع «دلفی» در یونان درمورد منابع طبیعی اقلیم کردستان اعلام کرد« وابستگی به منابع طبیعی الخصوص نفت ثبات اقتصادی برای اقلیم به بار نمی‌آورد برای این منظور باید به درآمدهای دیگر هم تکیه کنیم و از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کنیم.
وی توضیح داد: با اینکه اقلیم کردستان از نظر منابع طبیعی غنی است اما هنور از برخورداری برق ۲۴ساعته محروم است. به همین علت باید ابتدا این مشکل را رفع نمود سپس دست به صادرات منابع طبیعی به‌خصوص صادرات گاز زد.
وی اشاره کرد: وابستگی به انرژی  کاهلیت دولت را به دنبال دارد و باعث می‌شود که منابع دیگر فراموش شوند.
قباد طالبانی گفت:«اکنون چندین منابع گازی در اقلیم وجود دارند که اقدامی برای بهره‌برداری از آنها صورت نگرفته است.»
درباره روابط دولت اقلیم با دولت عراق توضیح داد: بازگشت دولت اقلیم به  بغداد، دولت اقلیم را قویتر می‌کند و برای رفع اختلاف میان دو طرف میتوانند با هم همکاری داشته باشند و گفت:«ثبات و پیشرفت اقتصادی عراق ثبات و پیشرفت اقتصادی اقلیم را به دنبال دارد، برای این منظور بصورت همه جانبه از دولت سودانی حمایت می‌کنیم.»
وی اضافه کرد: از نظر ژئوپلتیک اقلیم کردستان در شرایط دشواری به سر می‌برد که باید خردمندانه و با مماشات با دولتهای همسایه رفتار کنیم.
وی در خصوص حمایتهایش از حقوق بشر اضافه کرد: حمایت من از حقوق بشر تنها یک دیدگاه شخصی نیست بلکه نشأت گرفته از آن است که من در یک خانواده آزادی‌خواه پرورش یافته‌ام.

کد خبر 2754939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha