اسکان بیش از ١٨٥ هزار نفر در مراکز اقامتی کردستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: در ایام تعطیلات عیدسعید فطر بیش از ١٨٥ هزار نفر مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی استان اسکان داده شدند.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد گفت: کردستان به عنوان استانی گردشگرپذیر در غرب کشور طی سال های اخیر مورد توجه گردشگران و مسافران بسیاری قرار گرفته است که از اقصی نقاط کشور در فصل های مختلف سال به ویژه ایام پیک به این استان سفر می کنند.

وی افزود: جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بی نظیر به ویژه مهمان نوازی و خون گرمی مردم این دیار عامل بسیار مهم و مؤثری است تا مسافران و گردشگران در مدت حضور در این استان بهترین لحظات خود را سپری کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: براساس آمارهای موجود از ٢٩ فروردین تا سوم اردیبهشت  سال جاری ١٨٥ هزار و ١٤٥ نفر مسافر و گردشگر در مراکز دائم و موقت استان اقامت داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٤ درصد افزایش داشته است.

مهرزاد ادامه داد: امسال علاوه بر مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز شامل هتل، مهمان پذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بوم گردی و سنتی وخانه مسافر از ظرفیت تعدادی از کمپ های موقت، مساجد، مدارس و سالن های ورزشی هم برای اسکان مهمانان و گردشگران استفاده شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهمان نوازی مردم استان در میزبانی از مهمان به دنیا ثابت شده است، یادآور شد: در این ایام به دلیل روحیه مهمان نوازی مردم استان کردستان، حجم زیادی از مسافران و گردشگران در منازل شخصی مردم منطقه اقامت داشتند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه بیشترین اقامت ثبت شده به ترتیب مربوط به شهرستان های سروآباد، مریوان، بانه و سنندج بوده است، بیان کرد: به  منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران ١٦٠ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری استان شامل هتل، مهمانپذیر، رستوران بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی انجام شد.

مهرزاد گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان با همراهی مردم مهمان نواز منطقه، تمام توان و امکانات موجود را در این ایام به منظور خدمت رسانی به گردشگران و مسافران به کار گرفت.

وی افزود: امیدواریم با همکاری بخش دولتی و خصوصی و با برنامه ریزی های مدون و فراهم کردن امکانات و زیرساخت های لازم، گام های مثبتی برای توسعه صنعت گردشگری و بهبود وضعیت اقتصادی استان برداشته شود.

کد خبر 2754832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha