پیام نخست‌وزیر اقلیم کردستان به مناسبت روز روزنامه نگاری کردی

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ شنبە 2 اردیبهشت 1402، نخست‌وزیر اقلیم کردستان بە مناسبت روز روزنامەنگاری کردی پیامی منتشر کرد و سالگرد انتشار نخستین شمارە ''روزنامە کردستان'' را تبریک گفت.

به گزارش کردپرس به نقل از باسنیوز: متن پیام مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان به شرح زیر است:
 بە مناسبت روز روزنامەنگاری کردی و انتشار نخستین شمارە ''روزنامە کردستان'' توسط زندە یاد، میر مقداد مدحت بدرخان، و سالگرد تأسیس اتحادیە روزنامەنگاران کردستان گرمترین تبریکات خود را تقدیم روزنامەنگاران و اصحاب رسانە در کردستان می‌کنم و امیدوارم موفق و پایدار باشند.
جنبش روزنامەنگاری و آزادی اندیشە و اطلاع‌رسانی در اقلیم کردستان بەطور مستمر بەسوی رشد و توسعە در حرکت است و حکومت اقلیم کردستان بە حمایت خود از آزادی روزنامەنگاری و ایجاد محیطی سالم برای روزنامەنگاران ادامە می‌دهد تا بتوانند با آزادی و در چهارچوب قوانین جاری و اخلاق کار روزنامەنگاری و معیارهای بین‌المللی کار و وظیفە خود را انجام دهند.
امیدوارم روزنامەنگاران و اصحاب رسانە در کردستان تلاش خود را در جهت توسعە و حفظ صلح اجتماعی، فرهنگ همزیستی دینی، ملی، و اهمیت دادن بە مسائل ملی و دفاع از تجربە اقلیم کردستان بە عنوان یک چهارچوب قانونی در قانون اساسی و مایە امید همە کردستانی ها بەکار گیرند.
امیدوارم هدف اصلی اصحاب رسانە در کردستان، انتشار حقیقت و اطلاعات مورد اعتماد و متوازن، همچنین خدمت‌رسانی بە مردم و شهروندان کردستان و دفاع از حقوق مردم کردستان باشد. نباید مؤسسات رسانەای بە ابزاری برای انتشار افکار خشونت‌آمیز ولی ترویج خشونت و اهانت بە مردم و نمادهای آیینی و ملی تبدیل شوند.
 در سالروز روزنامەنگاری کردی با احترام و قدردانی، یاد همە روزنامەنگاران، نویسندگان و روشنفکران کردستان را زندە نگاه می‌داریم کە با افکار و آثار خود خدمت بزرگی بە زبان و فرهنگ کردی و نیز خواست برحق مردم کردستان کردە و جان خود را در این راه فدا کردند.
 
مسرور بارزانی
نخست‌وزیر اقلیم کردستان
 

کد خبر 2754793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha