بازرسی مدون منجر به تنگ شدن عرصه بر مخلان بازار می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: باید با بازرسی های مدون و دوره ای، عرصه را بر مخلان بازار تنگ کرده و بستر امنیت و آرامش را با حذف سود جویان از بازار فراهم کنیم.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان، گفت: بازرسی ها باید قانونمند و با برنامه ریزی شکل بگیرد و انجام بازرسی های هدفمند در سطح استان ضروری است.

وی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی همگی جزو بدنه دولت هستند و باید در قالب گشت های مشترک اتاق اصناف، صمت و جهاد کشاورزی صورت بگیرد و بستر رفاه و آرامش بازار را برای شهروندان استان فراهم کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در بحث بازرسی ها نباید بازار را به بی ثباتی بکشانیم، افزود: باید عرصه را به مخلان بازار تنگ کرده و بستر امنیت و آرامش را با حذف سود جویان از بازار فراهم کنیم.

خلیقی ادامه داد: همچنین هر گونه قیمت گذاری که شکل می گیرد باید سازمان حمایت در جریان باشد و این امر مصوبه سران سه قوه است و باید نهادینه شود و در سطح استان در بحث قیمت گذاری انتظار می رود با همکاری و نظارت سازمان حمایت شاهد وحدت رویه باشیم.

وی با اشاره به اینکه هدف تشکیل کارگروه تنظیم بازار رصد، کنترل قیمت و نظارت بر بازار است، یادآور شد: تحقق شعار سال با برنامه ریزی های لازم در حوزه نظارت بر بازار ممکن است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد تفاهم نامه بین جهاد کشاورزی، صمت و اتاق اصناف اشاره کرد و بین کرد: این تفاهم نامه مشترک در خصوص نظارت و بازرسی در سطح بازار شکل گرفته و انتظار می رود با اجرایی کردن آن شاهد تحقق شعار سال در خصوص کاهش تورم و آرامش در بازار باشیم.

خلیقی گفت: خوشبختانه در تامین اقلام کالاهای اساسی نیز در سطح استان هیچ گونه مشکلی نداریم و در بحث مرغ نیز یکی از استان های تولیدی هستیم که کمبودی در این خصوص نداریم و در قالب گشت های مشترک با تمام توان در سطح استان برای عرضه مرغ ورود کرده و با متخلفین در این حوزه نیز برخورد می کنیم.

وی ااظهر کرد: با برنامه ریزی های که در بحث نظارت صورت گرفته انتظار می رود شاهد آرامش و ثبات قابل توجهی در سطح بازار استان باشیم.

کد خبر 2754685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha