اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی به کردستان طی سال گذشته

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: رقم اعتبارات تملک دارایی های استان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش کرد پرس، کیومرث حبیبی در همایش شهرداران استان کردستان که با محور معرفی کلان پروژه های شهرداری ها و تعیین تکلیف پروژه های بازآفرینی در سنندج برگزار شد، گفت: ارزش افزوده ای که در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد رقم ناچیزی است که دولت بخشی از هزینه های شهرداری ها را متقبل شده است اما امیدواریم با تلاش ما و کنشگری شما شهرداران بتوانیم این رقم را افزایش دهیم تا بتوانیم خدمات بیشتری به شهروندان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه میزان جذب اعتبارات از محل ارزش افزوده برای استان ۲۱۸ درصد رشد داشته است، افزود: معاونت عمرانی مدافع منافع شهرداری ها است و آمادگی داریم از طریق دفتر فنی و دفتر امور شهری، پیگیر مطالبات شهرداری ها از دستگاه های اجرایی باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: می توانیم از طریق اعتبارات عمرانی یک لابی جزئی با سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم اما نمی توان تمام مشکلات را از طریق اعتبارات استانی حل کنیم.

حبیبی ادامه داد: یک ردیف بودجه ای برای کمک به شهرداری ها در اختیار استانداری نیست اما در حد توان در بخش ها و حوزه های مختلف کمک کرده ایم.

وی یادآور شد: با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۸ دستگاه ماشین آلات سنگین به بدنه شهرداری های استان اضافه شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: تا این مقطع ۱۲ دستگاه ماشین سنگین برای شهرداری های استان و یک نردبان برای آتش نشانی شهر سنندج نیز جذب شده است.

حبیبی گفت: تلاش می کنیم در قالب ۴ درصد ارزش افزوده در بندهایی که در اختیار داریم بیشترین حمایت و همکاری از شهرداری های استان داشته باشیم.

وی رقم اعتبارات تملک دارایی های استان در سال ۱۴۰۱ را بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اجرای پروژه های عمرانی تکلیف دستگاه های اجرایی و شهرداری ها است تا مردم لذت خدمات نظام را بیشتر احساس کنند.

کد خبر 2754645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha