حمله به فرودگاه سلیمانیه اتحاد احزاب کردی و مبارزه با داعش را هدف قرار داد

سرویس سوریه - «روکن احمد» رئیس مشترک TEV-DEM اعلام کرد که دولت ترکیه با حمله پهپادی به فرودگاه سلیمانیه، اتحاد احزاب کردی و نیروهایی که در حال مبارزه با داعش هستند را هدف قرار داد.

به گزارش کردپرس، «روکن احمد» رئیس مشترک جنبش جامعه دموکراتیک(TEV-DEM) اهداف دولت ترکیه از حمله پهپادی در تاریخ ۷ آوریل به فرودگاه سلیمانیه را دارای چندوجه دانست و اعلام کرد که در این حمله، اتحاد احزاب کردی و نیروهایی که علیه داعش مبارزه می‌کنند هدف قرار گرفتند.

به نوشته آژانس خبری فرات، دولت ترکیه که در ۳ آوریل ۲۰۲۳ حریم هوایی خود را به روی پروازهای سلیمانیه بسته بود در ۷ آوریل به فرودگاه سلیمانیه حمله پهپادی انجام داد. در همین راستا «روکن احمد» رئیس مشترک جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) حمله به فرودگاه سلیمانی و اهداف این حملات را ارزیابی کرد و با بیان اینکه تصادفی نیست که این حمله در جریان مذاکرات قامشلو و سلیمانیه بر سر اتحاد احزاب حاکم بر این مناطق صورت گرفته است، افزود: «مدتی است که جلسات و تلاش‌هایی در خصوص اتحاد این احزاب صورت می‌گیرد. همچنین سفر «بافل طالبانی» رئیس اتحادیه میهنی کردستان(YNK) به شمال و شرق سوریه نیز اولین اقدام برای تحقق این امر بود. بین سلیمانیه، قامیشلو و دیاربکر ارتباطاتی وجود دارد. به ویژه منطقه سلیمانیه مکان مهمی برای تحقق اتحاد این احزاب است. هدف قرار دادن فرودگاه سلیمانیه در واقع به معنای هدف قرار گرفتن اتحاد احزاب کردی است.»

روکن احمد در ادامه با اشاره به حمله ۷ آوریل به فرودگاه سلیمانی و اهداف دولت ترکیه از آن، گفت: «هدف از این حمله تحقق نیافتن اتحاد احزاب کردی بود. هدف دیگر استفاده از این حمله در انتخابات ۱۴ مه در ترکیه بود و این مسئله تاثیر زیادی بر احزاب کردی خواهد داشت و مبارزه آنها با داعش را که بلای جان همه جهان است تضعیف می‌کند. (مشخص شد که گروه‌هایی که هدف حمله ترکیه قرار گرفتند در حال مبارزه با داعش است.)

روکن احمد در ادامه همچنین به حزب دمکرات کردستان(پارتی) هشدار داد که این حمله را که تهدید بزرگی برای کردها و همه مردم منطقه است توجیه نکند و گفت: «ما اظهارات پارتی را برای توجیه حمله دولت ترکیه درست نمی‌دانیم. ما یک بار دیگر به آنها هشدار می‌دهیم، مردم در اقلیم کردستان عراق به ویژه مردم سلیمانیه نسبت به این مسئله حساس هستند و می‌دانند این حمله به چه معناست و برای چیست.»

کد خبر 2754582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha