نقش مهم کردها در انتخابات ترکیه

سرویس جهان- خبرگزاری ANI نقش کردهای ترکیه در انتخابات آینده ترکیه، به خصوص انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تعیین کننده توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، کردهای ترکیه به ویژه حزب کردگرای دموکراتیک خلقهای این کشور که با محدودیت هایی از سوی حزب حاکم مواجه شده اند، تمایل خود را برای حمایت از جبهه اپوزیسیون مخالف اردوغان نشان داده اند.

خبرگزاری ANI علت روی آوردن کردها به حمایت از اپوزیسیون را خطر ممنوع الفعالیت شدن حزب دموکراتیک خلقها، ترس از ادامه سرکوب خود در صورت انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان و نداشتن گزینه های دیگر برای ایفای نقش در صحنه سیاسی ترکیه توصیف کرده است.

 این خبرگزاری نقش کردها در تعیین طرف برنده در انتخابات را مهم توصیف کرده است. این نشریه عدم معرفی نامزد مستقل برای انتخابات ریاست جهوری ترکیه از سوی حزب کردگرای HDP را از نشانه های مهم حمایت آن از کمال قلیچدار اوغلو، نامزد اپوزیسیون از حزب جمهوریخواه خلق در مقابل اردوغان دانسته است.

سونر جاگپتای، تحلیلگر مسائل ترکیه با اشاره به این که عدم معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از سوی حزب دموکراتیک خلقها به نفع قلیچدار اوغلو است، گفت که این مسئله به این معنی است که جبهه اپوزیسیون هیچ وقت تا این اندازه به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نزدیک نبوده است.

اما این نشریه احتمال پیروزی اپوزیسیون در مقابل اردوغان، با کمک کردها را تنها در صورت برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه در ترکیه دانسته است.

کد خبر 2754102

برچسب‌ها