کمک‌های مردم سلیمانیه پس از 21 روز به مناطق زلزله‌زده ارسال شد

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان از ارسال کمک‌های بشردوستانه مردم سلیمانیه به مناطق زلزله‌زده سوریه پس از ۲۱ روز ممانعت از ورود این کمک‌ها از گذرگاه طیحه خبر داد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه از ارسال کمک‌های بشردوستانه مردم سلیمانیه اقلیم کردستان عراق به مناطق زلزله‌زده پس از ۲۱ روز ممانعت از ورود این کمک‌ها از گذرگاه طیحه خبر داد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، سی کامیون کمک‌های بشردوستانه پس از بیست و یک روز ممانعت دولت دمشق از ورود این کمک‌ها، به سمت مناطق حلب و شهبا حرکت کردند. در کاروان کمک‌های بشردوستانه ارسالی، کمک‌های مردم سلیمانیه در قالب کمپین «نیوسیکم» و کمپین «حنا» نیز وجود داشت.

مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با صدور بیانیه‌ای ضمن تشکر از مردم سلیمانیه اعلام کرد: «این کمک‌ها نشان‌دهنده قوی بودن روحیه انسانی و احساس مسئولیت مردم سلیمانیه است.»

مدیریت خودگردان همچنین اعلام کرد که این کمک‌ها را در تاریخ ۶ مارس از گذرگاه مرزی تل‌کوچر دریافت کردند و در تاریخ ۷ مارس به دروازه طیحه که بین مناطق شمال و شرق سوریه و مناطق تحت کنترل دولت دمشق است منتقل کردند.

مدیریت خودگردان در ادامه بیانیه خود اظهار داشت که از آن زمان تاکنون دولت دمشق با وجود درخواست‌های مدیریت خودگردان و ستاد بحران برای بازکردن گذرگاه‌ها و دور نگه‌داشتن مسائل بشردوستانه از سیاست، انتقال کمک‌ها را مسدود کرد و پس از تلاش‌های فراوان امروز این کمک‌ها به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

کد خبر 2753990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha