فعالیت‌های نظامی خود را تا زمان برگزاری انتخابات به تعویق می‌اندازیم

سرویس سوریه - «بسه هوزات» رئیس مشترک شورای اجرایی KCK در یک مصاحبه تلوزیونی ضمن پرداختن به اهمیت تاریخی انتخابات پیش روی ترکیه اعلام کرد که آنها تصمیم گرفته‌اند فعالیت‌های نظامی خود را تا زمان انتخابات متوقف کنند.

به گزارش کردپرس، «بسه هوزات» رئیس مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان(KCK) در یک مصاحبه تلویزیونی با توجه به اهمیت تاریخی انتخابات پیش روی ترکیه در ماه می آتی اعلام کرد که آنها تصمیم گرفته‌اند فعالیت‌های نظامی خود را تا زمان انتخابات متوقف کنند.

به نوشته آژانس خبری فرات، «بسه هوزات» رئیس مشترک شورای اجرایی KCK با شرکت در برنامه شبکه تلویزیونی مدیا خبر اظهار داشت: «تصمیم گرفته‌ایم که فعالیت‌های نظامی خود را تا زمان انتخابات متوقف کنیم.پس از زمین لرزه های مرعش، KCK تصمیم به توقف فعالیت‌های نظامی گرفت. اما با وجود این تصمیم، ارتش دولت ترکیه بارها به منطقه اقلیم کردستان عراق حمله کرد. ترکیه در شرایط کنونی وارد فرآیند بسیار مهمی شده است. این یک فرایند انتخاباتی است. این فرایند انتخاباتی برای جامعه ترکیه و جامعه کرد بسیار مهم است. در واقع شباهتی به انتخابات قبلی ندارد و دارای معنای تاریخی خود است. مبارزه ما دولت فاشیستی AKP-MHP را در مسیر فروپاشی قرار داده است و این دولت وارد روند نابودی شده است. انتخابات نیز بخشی از فرایند نابودی آن است. اگر مبارزه‌ای قوی در انتخابات انجام شود این دولت فاشیستی در چهارده ماه می از هم فرو می‌پاشد و این بخش مهمی از مبارزه ما است. بر این اساس در تصمیم‌گیری خود برای توقف فعالیت‌های نظامی تجدید نظر کردیم. با توجه به واقعیت تاریخی این انتخابات برای مردم ترکیه، تصمیم گرفته‌ایم که تصمیم خود جهت توقف فعالیت نظامی را در هنگام این فرایند انتخاباتی نیز تا زمان برگزاری انتخابات ادامه داده و پس از انتخابات جهت انجام فعالیت نظامی ارزیابی مجدد کنیم. بنابراین تصمیم ما برای توقف فعالیت‌ها در جریان انتخابات ادامه خواهد داشت.»

کد خبر 2753916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha