مراجعه ۴۷ هزار بیمار به اورژانس بیمارستان های کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از اول تا هفتم فروردین امسال، ۴۷ هزار و ۳۶۸ بیمار به مراکز اورژانس بیمارستان های استان مراجعه کردند و تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش کرد پرس، بهرام کندایی گفت: از این تعداد بیمار مراجعه کننده به مراکز درمانی، ۲ هزار و ۹۴۵ نفر برای ادامه مسیر درمان بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: از اول تا هفتم فروردین، ۴ هزار و ۴۳۱ بیمار به بیمارستان کوثر سنندج، ۴ هزار و ۶۵۲ بیمار به بیمارستان بعثت، ۲ هزار و ۹۴ بیمار به بیمارستان توحید و ۵۱ بیمار به بیمارستان قدس مراجعه کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در سقز ۲ هزار و ۱۴۸ بیمار به بیمارستان شفا و هزار و ۸۶۷ بیمار به بیمارستان امام خمینی(ره)، در دیواندره ۳ هزار و ۳۳۴ بیمار به بیمارستان امام خمینی (ره) و در دهگلان هم ۵ هزار و ۵۵۲ نفر به بیمارستان شهدا مراجعه کرده اند.

کندایی ادامه داد: تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان شهید بهشتی قروه ۵ هزار و ۳۱۵ نفر، صلاح الدین ایوبی بانه هزار و ۷۸۳ بیمار، بیمارستان رازی بانه هزار و ۲۸ بیمار و بیمارستان امام حسین(ع) بیجار هم ۳ هزار و ۲۰۸ بیمار بود.

وی یادآور شد: در سروآباد ۹۲۴ نفر به بیمارستان شهید چمران، کامیاران ۳ هزار و ۶۲۱ بیمار به بیمارستان سینا و در مریوان ۳ هزار و ۹۹۱ بیمار به بیمارستان فجر و ۳ هزار و ۳۶۹ بیمار هم به بیمارستان بوعلی مراجعه کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در همین مدت، در سنندج ۲۹۱ بیمار در بیمارستان کوثر، ۳۷۵ بیمار در بیمارستان بعثت، ۴۱۹ بیمار در بیمارستان توحید و ۲۸ بیمار در بیمارستان قدس، ۱۶۳ بیمار در بیمارستان شفا سقز و ۱۰۶ بیمار در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهر بستری شدند.

کندایی با بیان اینکه در بیمارستان امام خمینی دیواندره ۱۴۵ بیمار و بیمارستان شهدا دهگلان هم ۱۳۶ بیمار بستری شدند، گفت: تعداد بستری شدگان در بیمارستان شهید بهشتی قروه ۴۳۹ بیمار، بیمارستان های صلاح الدین ایوبی و رازی بانه به ترتیب ۷۳ و ۱۰۸ بیمار و در بیمارستان امام حسین بیجار هم ۱۹۶ بیمار بود.

وی افزود: در سروآباد ۱۲ بیمار در بیمارستان شهید چمران، در کامیاران ۶۳ بیمار در بیمارستان سینا و در مریوان ۱۲۷ بیمار در بیمارستان فجر و ۲۶۴ بیمار در بیمارستان بوعلی بستری و مورد مداوا قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به انجام ۵۴۸ مورد جراحی بیماران در مدت مذکور در مراکز بیمارستانی استان اشاره کرد و اظهار کرد: کادر درمانی برای ارائه خدمات به این بیماران، ۳۸ هزار و ۶۴ ساعت، زمان اختصاص داد.

کندایی ادامه داد: در مدت اشاره شده در سنندج ۱۷۷ مورد جراحی در بیمارستان کوثر و ۶۶ مورد در بیمارستان بعثت، در سقز ۶۷ مورد در بیمارستان شفا و ۱۲ مورد در بیمارستان امام خمینی(ره)، در دیواندره ۲۵ مورد در بیمارستان امام خمینی (ره)، در قروه ۱۵ مورد در بیمارستان شهید بهشتی و در بانه ۲۷ مورد در بیمارستان صلاح الدین ایوبی و ۴۴ مورد در بیمارستان رازی انجام شد.

وی تعداد جراحی های انجام شده در بیمارستان امام حسین بیجار را ۶ و بیمارستان سینا کامیاران را ۱۳ مورد اعلام کرد و یادآور شد: تعداد جراحی های انجام شده در بیمارستان فجر مریوان ۴۶ مورد و بیمارستان بوعلی این شهر هم ۵۰ مورد بود.

کد خبر 2753927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha