سی و دو حزب و تشکل سیاسی شمال و شرق سوریه خواستار پایان دادن به اشغالگری ترکیه شدند

سرویس سوریه - سی و دو حزب و تشکل سیاسی شمال و شرق سوریه با برگزاری تجمعی در مقابل نمایندگی سازمان ملل در امور پناهجویان واقع در شهر قامشلو خواستار پایان دادن به اشغالگری ترکیه در خاک سوریه شدند. 

بە گزارش کردپرس، سی و دو حزب و تشکل سیاسی شمال و شرق سوریه با برگزاری تجمعی در مقابل نمایندگی سازمان ملل در امور پناهجویان در شهر قامشلو خواستار پایان دادن به اشغالگری ترکیه در خاک سوریه شدند. 

به نوشته آژانس خبری فرات، این تجمع در مقابل ساختمان نمایندگی سازمان ملل در امور پناهندگان در قامشلو برگزار شد و نمایندگان احزاب شمال و شرق سوریه و اعضای کنگره استار در آن شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در این تجمع تصاویری از کشته‌شدگان جندرس، شاخه‌های زیتون و پرچم‌های احزاب خود را حمل می‌کردند.

در این تجمع، بیانیه سی و دو حزب و تشکل سیاسی که در ۲۳ مارس در نشست خبری مشترک در مرکز مطالعات و روابط دیپلماتیک شمال و شرق سوریه در قامشلو ارائه شد، بار دیگر قرائت شد.

«طلال محمد» رئیس مشترک حزب صلح دموکراتیک کردستان و «نصرالدین ابراهیم» دبیر حزب دموکرات کردهای سوریه (پارتی) و «جالینوس عیسی» عضو حزب اتحاد سریانی‌ها این بیانیه را قرائت کردند.

در این بیانیه سی و دو حزب و تشکل سیاسی خواستار پایان اشغالگری ترکیه در سوریه شدند و اعلام کردند که ترکیه و ائتلاف مسئول کشتار جندرس هستند که شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در شب نوروز در جندرس انجام دادند که باعث کشته‌شدن چهار شهروند از یک خانواده شد.

در ادامه طرفین خواستار اتحاد و همبستگی برای پایان دادن به اشغالگری ترکیه در اراضی تصرف‌شده توسط ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در سوریه شدند.

پس از خواندن بیانیه، شرکت‌کنندگان در این تجمع، یک نامه اعتراضی را به زبان انگلیسی به نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در قامشلو تحویل دادند.

کد خبر 2753909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha