آوارگان جندرس خواستار اخراج نیروهای اشغالگر از عفرین شدند

سرویس سوریه - آوارگان جندرس ساکن در اردوگاه‌های کانتون شهبا با برگزاری مراسمی در محکومیت کشتار شب نوروز جندرس با صدور بیانیه‌ای از نیروهای SDF و HRE خواستند تا شبه‌نظامیان اشغالگر عفرین را از خاک عفرین بیرون کنند.

به گزارش کردپرس، آوارگان جندرس در که در اردوگاه‌های کانتون شهبا حضور دارند با برگزاری مراسمی در محکومیت کشتار شب نوروز جندرس از نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) و نیروهای آزادی‌بخش عفرین(HRE) خواستند تا شبه‌نظامیان تصرف‌کننده عفرین را از خاک عفرین بیرون کنند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در این مراسم که در مرکز ناحیه فافین شهبا برگزار شد، صدها نفر از آوارگان عفرین به ویژه آوارگان جندرس و خانواده‌های چهار فرد کشته‌شده جندرس شرکت کردند.

آوارگان در این مراسم شاخه‌های زیتون و بنرهایی با عنوان «عفرین آزاد و دولت ترکیه خواهد رفت» و «عفرین با نثار خون شهدا آزاد می‌شود» را حمل می‌کردند و با سردادن شعارهای درود بر مقاومت مردم جندرس در برابر ظلم و ستم و درود بر فداکاری کشته‌شدگان، سکوت نیروهای بین‌المللی و اقدامات دولت ترکیه را محکوم کردند. 

در این مراسم دانش‌آموزی به نام «زیلان سیدو» به زبان کردی و یک معلم به نام «عبیر حماده» به زبان عربی بیانیه‌ای را قرائت کردند.

در بیانیه آوارگان جندرس آمده است: « پنج سال است که دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن عفرین را تصرف کرده‌اند، اقدامات آدم‌ربایی، قتل و سرقت از ساکنان عفرین همچنان ادامه دارد و پس از زلزله چهره واقعی دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن کاملا آشکار شد. هدف از کشتاری که شبه‌نظامیان «احرارالشرقیه» با حمایت سازمان اطلاعات ملی ترکیه«MIT» در شب نوروز در جندرس انجام دادند، خاموش کردن مشعل نوروز، مشعل آزادی و شکست روحیه مقاومت مردم و ایجاد یک تغییر در بافت جمعیتی منطقه و خالی نمودن منطقه از ساکنان اصلی آن است تا بتوانند پروژه‌های نظامی خود را انجام دهند و عفرین را به مرکز تروریسم و ​​محلی برای ارتکاب جنایات تبدیل کنند اما مردم عفرین دیگر اقدامات آنها را تحمل نکردند، علیه اقدامات آنها قیام کردند و خواستار محاکمه گروهک‌ها و شبه‌نظامیان و اخراج همه شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه از جندرس و به طور کلی از کانتون عفرین شدند.»

 در ادامه این بیانیه آمده است: «ما از مردم قهرمان خود در عفرین، به ویژه جندرس می‌خواهیم که مراقب باشند و گرفتار بازی‌های اطلاعاتی دولت ترکیه، شبه‌نظامیان وابسته به آن و شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) نشوند. زیرا آنها در تلاشند تا وحشیگری اقدامات صورت گرفته را کمرنگ کنند و آن را از مسیر واقعی خود منحرف کنند و طبق اهداف حزبی خود از آن منتفع شوند.»

در پایان بیانیه آوارگان جندرس اعلام کردند: «ما از سازمان ملل، سازمان‌های حقوقی و بشردوستانه می‌خواهیم تا وظایف انسانی، اخلاقی و قانونی خود را انجام دهند و از مردم عفرین در برابر این کشتارها محافظت کنند و برای بیرون‌راندن دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن از عفرین تلاش کنند و همچنین از نیروهای YPJ ،YPG ،SDF و HRE می خواهیم که عفرین را از ظلم اشغالگران آزاد کنند.»

کد خبر 2753897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha