۴ شهرستان کردستان در وضعیت زرد کرونایی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، سنندج، بیجار، دیواندره و دهگلان دارای رنگ زرد(نسبتا پرخطر) و بقیه شهرستان های استان آبی (بی خطر) هستند.

به گزارش کرد پرس، بهرام کندائی گفت: در رنگ بندی اخیر در مقایسه با هفته قبل، شهرستان سقز از رنگ زرد به آبی (بی خطر) و بیجار از آبی به زرد تغییر پیدا کرد و تعداد شهرستان های نسبتا پرخطر، چهار مورد شد.

وی افزود: طبق آخرین نقشه کرونایی کشور، در مقایسه با هفته قبل، تعداد شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی افزایش پیدا کرده و از تعداد شهرستان های آبی و زرد کم شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: بر این اساس تعداد ۱۳ شهرستان وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، ۴۸ شهرستان وضعیت نارنجی (پرخطر)، ۱۹۴ شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و ۱۹۳ شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفته اند.

کندائی ادامه داد: در شبانه روز گذشته، هشت بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و اکنون ۳۱ بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند که هفت نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

وی یادآور شد: مقایسه روند ابتلا به کرونا در کشور روند افزایشی را نشان می دهد که در ایام تعطیلات و مسافرت ها می تواند زنگ خطری باشد، بنابراین توصیه می شود شهروندان نسبت به رعایت اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با کرونا از قبیل تزریق واکسن (به ویژه برای کسانی که ۶ ماه از تزریق دوز قبلی آنان گذشته باشد)، زدن ماسک مخصوصا در محیط های سربسته، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدام کنند.

کد خبر 2753837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha