مصدومیت ٨٣ نفر در خوی و سلماس در پی زلزله ٥.٦ ریشتری امروز

سرویس آذربایجان غربی-، بامداد امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ٥.٦ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند و در دو شهرستان خوی و سلماس در مجموع ٨٣ مصدوم بر جای گذاشت.

 به گزارش کردپرس، مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران، ساعت وقوع زلزله را ۶:۴۷ دقیقه صبح جمعه در منطقه یزدگان خوی و در عمق هشت کیلومتری زمین اعلام کرد این زلزله علاوه بر خوی در شهر سلماس هم خسارتی به جا گذاشت.

 علاوه بر زلزله ۵.۶ ریشتر خوی که در سلماس احساس شد دو زمین لرزه با بزرگی ۳.۶ در ساعت ۷ و یک دقیقه و بزرگی ۳.۱ در ساعت ۷ و ۵۷ دقیقه در عمق ۸ کیلومتری در شهرستان سلماس ثبت شده است.

۷۷ نفر در سلماس مصدوم شدند

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان سلماس گفت: ۲ واحد مسکونی در روستای مافی کندی و ۳ واحد مسکونی در روستای سیلاب در اثر وقوع زمین لرزه صبح امروز در خوی خسارت دیدند.

توحید معصوم زاده اظهار کرد: در پی زلزله صبح امروز چهارم فروردین ماه که در شهرستان سلماس نیز احساس شد، ۵و احد مسکونی خسارت دیدند.

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان سلماس با بیان اینکه در این حادثه ۷۷ نفر حین فرار از ترس زمین لرزه مصدوم شدند، به مهر افزود: از این تعداد ۱۱ نفر در بیمارستان بستری و مابقی مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند.

زمین لرزه خوی ۶ مصدوم برجای گذاشت

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر کشور زمین لرزه صبح امروز چهارم فروردین ماه در خوی موجب مصدوم شدن ۶ نفر و تخریب یک منزل روستایی در این شهرستان شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: بر اساس گزارش‌ها تاکنون یک منزل روستایی در سلماس تخریب شده و ۶ تن مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

همچنین بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر کشور، در اثر این زمین لرزه دیوار برخی خانه‌ها هم ترک خورده که برای ساکنان، اسکان اضطراری در نظر گرفته می‌شود.

شهرستان خوی سال گذشته هم کانون وقوع چندین زلزله و بیش از ۳۰۰ پس لرزه بود بطوریکه سه زلزله با قدرت بیش از ۵/۵ ریشتر در ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشتم بهمن در این منطقه ثبت شد و خسارت زیادی بر جای گذاشت. 

کد خبر 2753812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha