۲۰۸ طرح اشتغالزایی در شهرستان بانه تصویب شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه از تصویب ۲۰۸ طرح اشتغالزایی با اعتبار بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان در کارگروه اشتغال این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، فرشاد دباغی در هشتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بانه از تصویب ۲۴ طرح پشتیبان مشاغل خانگی و ۱۷۸ طرح مستقل مشاغل خانگی خبر داد.

وی اظهار کرد: برای تصویب این طرح ها از محل اعتباری مشاغل خانگی ۸۳۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده که تمامی طرح ها به بانک های عامل معرفی شده اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه افزود: ۶ طرح اشتغالزایی از محل اعتباری تسهیلات پایدار روستایی مبلغ ۲۷ میلیارد تومان به شهرستان بانه اختصاص داده شده است، که ۵ طرح با مبلغ ۲۴ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده اند.

دباغی ادامه داد: از محل اعتبارات جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان به شهرستان اختصاص یافته، که بین دستگاه های اجرایی تقسیم شده که پس از بررسی طرح های خوداشتغالی به بانک های عامل  معرفی خواهند شد و طرح های کارفرمایی نیز به دبیرخانه کارگروه معرفی و پس از بررسی و تصویب در کارگروه اشتغال به بانک معرفی خواهند شد.

فرماندار شهرستان بانه نیز در این جلسه بیان کرد: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان نهاد متولی، ناظر و دبیر کارگروه بایستی نگاه ویژه ای در امر نظارت و تقویت اقدامات دبیرخانه کمیته اشتغالزایی داشته باشد.

کمال خدری یادآور شد: انتظار می رود تمامی ادارات و نهادها در خصوص عدم ارسال و عدم تحقق کامل تسهیلات اشتغالزایی گزارشات خود را به صورت صریح و سریع ارائه دهند تا با اهتمام و هدف گذاری معین بتوانیم در جذب اعتبارات موفق عمل کنیم.

وی گفت: انحراف تسهیلات با وجود شرایط خاص اقتصادی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و تسهیلات پرداختی باید در قبل، حین و بعد از پرداخت توسط کمیته نظارت زیر مجموعه کارگروه اشتغال نظارت شوند.

فرماندار شهرستان بانه افزود: می بایست دستگاه های اجرایی حمایتی که تسهیلات ارزان قیمت دارند سهم قابل توجهی در حمایت از  مشاغل خانگی اختصاص دهند و مابقی نیز به اشتغال بلند مدت و پایدار تخصیص داده شود.

کد خبر 2753799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha