روزانه ٥ بیمار کرونا در مهاباد بستری می شوند

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: در حال حاضر بە طور میانگین روزانه یک تا پنج بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان مهاباد بستری می‌شوند اما با توجه به شروع موج ششم، ساده‌انگاری و کاهش استفاده از ماسک این آمار بسیار افزایش خواهد یافت.

به گزارش کردپرس، دکتر بها الدین حسینی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان مهاباد با افزود: از جمعیت بالای ١٢ سال شهرستان مهاباد بیش از ٧٨ درصد نوبت اول، نزدیک به ٨٠ درصد نوبت دوم و همچنین نزدیک به ١٨ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردەاند.

او وضعیت کرونا در مهاباد را مطلوب اما بسیار شکننده توصیف کرد و گفت: در حال حاضر بە طور میانگین روزانه یک تا پنج بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان مهاباد بستری می‌شوند اما با توجه به شروع موج ششم، ساده‌انگاری و کاهش استفاده از ماسک این آمار بسیار افزایش خواهد یافت.

دکتر حسینی تاکید کرد: از همه شهروندان عزیز تقاضا داریم با رعایت استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و تزریق سه دوز واکسن خود جامعه را از گزند بیماری کووید 19 مصون نگه داشته و یاری رسان مدافعان سلامت باشند.

رییس مرکز بهداشت مهاباد نیز در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیان داشت: مقرر شده کمیته کارشناسی فنی با حضور ادارات مختلف تشکیل داده شود تا مشکلات و چالش های حوزه آب شرب شهرستان از نقطه آبریز تا نقطه مصرف را بررسی کنیم.

قاسم امینی تاکید کرد: با توجه به سویه جدید کرونا دز سوم هم حتما باید تزریق شود.

همچنین در این جلسه از تشکیل کمیته اجرایی برای هماهنگی برنامه ریزی تشکیل مجمع سلامت شهرستان در آینده نزدیک، برخورد با عرضه مواد خام دامی بدون رعایت ضوابط نگهداری در مراکز عرضه بحث شد .

کد خبر 27469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha