دستگیری تعدادی از اعضای HDP  و دیگر فعالان کُرد

سرویس ترکیه - پلیس ضد ترور ترکیه با حمله به خانه های اعضای HDP، شورای مادران صلح، و اعضای انجمن خانواده های زندانیان در شهرهای دیاربکر، سیرت، آدانا، شرناخ، آگری، وان، مرسین و دیگر شهرها، آنها را بازداشت کردند.

به گزارش کردپرس، پلیس ضد ترور ترکیه بامداد امروز با حمله به خانه های بسیاری از اعضای انجمن همبستگی و همیاری خانواده های زندانیان و محکومان (TUAY-DER)، اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، فعالان و روزنامه نگاران کرد، همچنین اعضای شورای مادران صلح در شهرهای مختلف ترکیه بسیاری از اعضای این انجمن ها و گروه ها را بازداشت کردند. آنها پس از جستجوی خانه های اعضای بازداشت شده همه وسیله های الکترونیک را نیز ضبط کرده و با خود بردند.

سیرت

به نوشته مزوپوتامیا، پلیس ضد ترور ترکیه با حمله به خانه های اعضای انجمن همیاری خانواده های زندانیان شاخه سیرت، مدیران این انجمن را بازداشت کردند.

آدانا

پلیس ضد ترور در حمله همزمان به خانه های 17 تن از اعضای انجمن TUAYDER شاخه آدانا که حکم بازداشت آنها صادر شده بود، 14 تن از آنها را بازداشت کردند.

مرسین

پلیس همچنین با حمله به خانه 52 تن از اعضای TUAYDER شاخه مرسین، که حکم بازداشت آنها صادر شده بود، 43 تن از آنها را بازداشت کرد. سرکان شاهین، یکی از اعضای جوان TUAYDER که بازداشت شده بود، به دلیل بازداشت غیر قانونی و تهدید ها و خشونت اعمال شده از سوی پلیس، دست به اعتصاب غذا زد. بر اساس برخی گزارش ها رمضان ییلیدیم و تعدادی دیگر از اعضای این انجمن در مرسین نیز تصمیم به آغاز اعتصاب غذا دارند.

شرناخ

بسیاری از اعضای انجمن TUAYDER و دیگر فعالان و روزنامه نگاران کرد در جزیر، سیلوپی و شرناخ، از جمله زینب دورگوت خبرنگار آژانس خبری مزوپوتامیا، در این حملات بازداشت شدند.

دیاربکر

پلیس ضد ترور ترکیه با حمله به خانه های بسیاری از اعضای HDP در دیاربکر، 27 تن از اعضای شورای جوانان این حزب را بازداشت کرده و با خود برد. نیروهای پلیس اعلام کردند که فردی ناشناس در تماس با پلیس، خبری مبنی بر همکاری این افراد با سازمان تروریستی داده است.

باتمان

فرمان آقبولوت، و آگیت شاهین دو تن از اعضای شورای جوانان HDP نیز در حمله بامدادی پلیس به خانه هایشان در باتمان بازداشت شدند.

وان

24 تن از اعضای شورای جوانان HDP شاخه وان، در حمله بامدادی به خانه هایشان بازداشت شدند. همچنین 7 تن از شهروندان کرد در منطقه گورپینار وان به اتهام همکاری با سازمان تروریستی بازداشت شدند.

آگری

6 تن از شهروندان در روستاهای تپه خرچ، حاجی خالد، داریک و کوچو از توابع آگری نیز بازداشت شده و به ژاندارمری ناحیه دیادین منتقل شدند.

مانیسا

بسیاری از اعضای HDP شاخه مانیسا از جمله رؤسای مشترک شاخه مانیسای این حزب، در حمله بامدادی پلیس بازداشت شدند. دلیل بازداشت این افراد اعلام نشده است.

ازمیر

4 شهروند کرد اهل ترکیه و سوریه نیز در ازمیر بازداشت شدند.

کد خبر 27447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha