٥ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونا

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به غالب شدن سویه امیکرون در استان گفت: در حال حاضر ٥ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

به گزارش کردپرس، دکتر محمدامین ولی‌زاد در خصوص رنگبندی شهرهای استان گفت: نقشه کشور نزدیک به سراسر قرمز است و 247 شهر استان قرمز، 112 شهر نارنجی و 89 شهر زرد بوده و هیچ شهری در کشور در وضعیت آبی نیست.

او افزود: پنج شهر خوی، چایپاره، اشنویه، تکاب و میاندوآب در وضعیت قرمز بوده و پنج شهر بوکان، مهاباد، پیرانشهر، سلماس و شوط در وضعیت زرد بوده و شهرهای ماکو، چالدران، پلدشت، ارومیه، نقده، سردشت و شاهیندژ در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: سویه غالب کرونا در کشور و در استان اُمیکرون است. همچنین تعداد مراجعین سرپایی و بستری در کشور و در استان افزایش یافته هست بطوریکه تعداد مراجعین سرپایی نسبت به یکی دو هفته اخیر 3 تا 4 برابر شده و آمار بستری 60 تا 80 درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: خطر کرونا در جامعه جدی بوده و زنگ خطر برای جامعه به صدا درآمده است و مردم عزیز استان باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مثل زدن ماسک، شستشوی مرتب دستها، رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب باعث کاهش شیوع بیماری در جامعه شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر مناسب بودن وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان گفت: بالغ بر ٥ میلیون و ٥٠٠ هزار دوز در استان واکسن تزریق شده است و پوشش دوز اول بالای 90 درصد و پوشش دوز دوم بالای 80 درصد و پوشش دوز سوم بالای 27 درصد است.

کد خبر 27345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha