عضو ارشد اتحادیه میهنی: باید به روند قانونی انتخاب رئیس جمهور، پایبند باشیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد باید به روند قانونی قضیه انتخاب رئیس جمهور پایبند بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، صالح فقی در این باره گفت: موضوع اعلام ثبت نام مجددنامزدهای پست ریاست جمهوری، فقط برای راضی نگه داشتن یک جریان سیاسی، باعث ایجاد نگرانی هایی درباره موضوع احترام نگذاشتن به قانون اساسی و سایر قوانین خواهد شد.

صالح فقی افزود: براساس قانون اساسی، در مدت 30 روز پس از انتخاب رئیس مجلس، باید رأی گیری درباره نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شود که این امر باید به سرعت به پایان برسد و نباید با جریانات سیاسی تعارف داشت. بلکه احترام به دستگاه قضایی تنها راه حل این قضیه است.

یادآور می شود دادگاه عالی فدرال عراق روز یکشنبه با صدور حکمی نامزدی هوشیار زیباری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان (پارتی) و دایی مسعود بارزانی رهبر این حزب برای ریاست جمهوری آن کشور را به تعلیق درآورد.

حزب دمکرات کردستان با نامزدی هوشیار زیباری و تلاش برای جلب حمایت جریان صدر و نمایندگان عرب سنی، تلاش داشت از انتخاب مجدد برهم صالح به عنوان نامزد اتحادیه میهنی به ریاست جمهوری عراق جلوگیری کند.

به دنبال این اقدام دادگاه عالی فدرال، نمایندگان حزب دمکرات، جریان صدر، چارچوب هماهنگی و غالب جریانات سیاسی عراق از حضور در جلسه روز دوشنبه گذشته مجلس برای انتخاب رئیس جمهور خودداری کردند. رئیس مجلس نیز روز سه شنبه آغاز ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری را اعلام کرد.

کد خبر 27115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha