افتتاح طرح آبرسانی به ۱۳ روستای کردستان در دهه فجر

سرویس کردستان – مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: امسال به مناسبت دهه فجر، عملیات آبرسانی به ۱۳ روستای استان با اعتبار ۲۰۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش کرد پرس، علیرضا تخت شاهی گفت: در طول دهه فجر، آبرسانی به روستاهای شکوه آباد، سلطان آباد، قزلچکند، کوسعنبر، قلعه ولیانه، ماضی بن، عباس آباد، ولی آباد، کوییچ سفلی، گوریچه، بیلو، تازه آباد، عیسی آباد و گزردره به بهره برداری می رسد.

وی افزود: طرح آبرسانی به روستای شکوه آباد بخش مرکزی شهرستان قروه با ۲۹۵ خانوار و یک هزار و ۱۸۰ نفر جمعیت، سلطان آباد قروه در بخش چاردولی با ۴۸ خانوار و ۱۹۲ نفر جمعیت و قزلجکند قروه در بخش دلبران با ۲۴۰ خانوار و ۹۸۵ نفر جمعیت در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار کرد: همچنین به همین مناسبت شاهد افتتاح آبرسانی پایدار به روستای کوسعنبر بخش سارال دیواندره با ۶۶ خانوار و ۲۷۲ نفر جمعیت، قلعه ولیانه دیواندره در بخش سارال با ۵۴ خانوار و ۲۰۴ نفر جمعیت و ماضی بن سروآباد در بخش مرکزی با ۱۳۲ خانوار و ۴۶۸ نفر خواهیم بود.

تخت شاهی ادامه داد: روستای عباس آباد بانه در بخش ننور با ۲۸۹ خانوار و یک هزار و ۱۲۲ نفر جمعیت، ولی آباد بانه در بخش ننور با ۷۳ خانوار و ۲۴۱ نفر، مجتمع شیوده کوپیچ سفلی در بخش مرکزی بانه با ۱۹۹ خانوار و ۷۴۰ نفر جمعیت از دیگر روستاهایی هستند که در دهه فجر امسال از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآورشد: همچنین آبرسانی به روستای گوریچه مریوان در بخش سرشیو با ۲۵ خانوار و ۸۰ نفر جمعیت، روستای بیلو مریوان در بخش خاوومیرآباد با ۱۲۷ خانوار و ۴۹۲ نفر، تازه آباد عیسی‌آباد سنندج در بخش کلاترزان با ۹۱ خانوار و ۳۲۴ نفر و گزردره در بخش کلاترزان سنندج با ۱۳۲ خانوار و ۴۱۶ نفر جمعیت از جمله برنامه‌های شرکت آبفا در دهه فجر است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان بیان کرد: طول خطوط انتقال در این پروژه‌ ها حدود ۳۴ کیلومتر، حجم مخازن آب یک هزار و ۵۴۰ متر مکعب و تعداد ایستگاه های پمپاژ ۱۰ باب است محل تامین اعتبارات این طرح ها هم استانی و ملی بوده است.

تخت شاهی با بیان اینکه با وجود خدماتی که شرکت آب و فاضلاب در سال های اخیر و بعد از انقلاب در کردستان داشته است، هنوز تعدادی از روستاها در زمینه تامین آب شرب دچار مشکل هستند، گفت: در حال حاضر آب شرب مورد نیاز ۴۲ روستای استان با تانکر و به صورت سیار تامین می شود که البته تعداد این روستاها در فصل گرما به ۲ برابر افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: از جمعیت ۴۷۰ هزار نفری روستاهای استان حدود ۴۰۰ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت زیر پوشش تامین آب قرار دارند که از طریق ۸۲ مجتمع روستایی به آنها آبرسانی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: این ۸۲ مجتمع روستایی از طریق سه هزار و ۲۹۰ کیلومتر خط انتقال و ۲ هزار و ۵۸۳ کیلومتر شبکه توزیع، کار آبرسانی به روستاهای استان را انجام می‌دهند.

کد خبر 27078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha