استاندار کرمانشاه و چهار ماموریت مهم / سید علاءالدین حیدری

سرویس کرمانشاه _ سید علاء الدین حیدری از فعالان مدنی و اجتماعی منطقه اورامانات در قالب یادداشتی به موضوع اولویت های پیش روی استاندار کرمانشاه در نحوه انتخاب مدیران حوزه های مختلف پرداخته است.

خبرگزاری کردپرس _ اگر چه فرایند تعیین استاندار کرمانشاه پروسه ای پیچیده و طولانی شد. اما با انتصاب سردار امیری مقدم شخصیتی با پیشینه ای روشن و موفق می توان گفت که دولت آقای رئیسی بدرستی شرایط کرمانشاه را تحلیل کرده و سپس استاندار خود را راهی کرمانشاه نمود.

کرمانشاه فعلی چهار ویژگی دارد: اول - تعدد دیدگاههای سیاسی و شخصیتهای حقیقی اجتماعی که خود باعث عدم اجماع بر سر همگرایی در توسعه استان گردیده است دوم - شرایط حاکم بر اقتصاد و اشتغال استان که گویای حال بد کرمانشاه است. سوم - بحران مدیریت در استان که بانیان وضعیت فعلی هستند و چهارم - با کمال تاسف دست برتر نمایندگان، محفل ها و لابی ها در معادلات مدیریتی و انتصابات که سهم عمده بحران مدیریت کرمانشاه ناشی از این موضوع است.

لذا بنظر می رسد وزیر کشور و شخص رئیس جمهور محترم با شناخت کافی نسبت به این موضوعات دست به انتخاب سردار امیری مقدم کرده باشند. چرا که شعار آقای رئیسی تشکیل دولت قوی مردمی و فساد ستیز بود که لازمه تحقق این شعارها داشتند مدیران قوی مردمی پاک دست است. لذا دولت برای کرمانشاه ایشان را که از شاخصه های اقتدار ، پاکی ، فسادستیزی و روحیه جهادی و انقلابی برخوردار می باشد ، گزینش کرد .

سردار امیری مقدم در کرمانشاه چهار ماموریت ویژه و یا چهار اولویت مهم دارد:

ایشان باید اول تغییر بانیان وضع موجود را در دستور کار جدی قرار دهد.

و دوم اینکه فرایند انتصابات را بر ریل قانون و منطق اداری معقول بر گرداند و از دخالت و ایالتی کردن مدیریت ها جلوگیری کند یعنی اجازه ندهد مدیر گزینی در دست افراد و محفل ها و نمایندگان قرار بگیرد و مدیریتها سهمیه بندی بشود . چرا که آسیب جدی این نوع مدیر گزینی حاصلی جز ناکامی مدیریتی ، ناهمگونی در اجرای برنامه ها ، ناهماهنگی و درجا زدن ندارد .

استاندار باید با تیمی همسنگ خود و همساز با دولت کار کند، نه اینکه تیم مدیریتی اش شرکت سهامی عده ای پشت پرده نشین باشد.

سردار در کرمانشاه کار سختی در پیش دارد چونکه باید دست های زیادی را از کیسه مردم و افراد زیادی را از پشت میزهایی بلند کند که سالهاست با شگردهای خاصی بر آنها نشسته اند. فساد ستیزی، در ابعاد اداری، اقتصادی، سیاسی در استان یک الزام است و رای مردم به آقای رئیسی از همین منظر می گذرد در نتیجه توقع می رود که مرد مقدر قانون یعنی سردار امیری مقدم با نگاهی راهبردی بدان بپردازد، چرا که ماموریت سوم ایشان فسادستیزی و یا می توان گفت که برند دولت سیزدهم همین فسادستیزی است.

اما سه ماموریت پیش گفته را می توان بسترسازی برای ماموریت چهارم دانست و آن سوار شدن بر قطار توسعه استان است یعنی فساد ستیزی، انتخاب مدیران قوی مردمی انقلابی و پاک مقدمه همگامی با توسعه استان بوده که استاندار باید آنرا به خوبی پیش ببرد.

با شناخت از ابعاد شخصیت حقیقی، اداری و مدیریتی ایشان می توان امیدوار بود که کرمانشاه در آستانه تحولی مطلوب و آینده ای متفاوت خواهدبود که همه باید مدیریت ارشد استان را یاری دهند. چرا که موفقیت ایشان موفقیت کرمانشاه و درخشیدن فرزند کرمانشاه در عرصه مدیریت می تواند زمینه ساز اعتمادهای فراوان تر و کلان تر دولت به شایستگان استان کرمانشاه گردد.

کد خبر 27057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha