مردم کردستان ترکیه خواستار استعفای اردوغان و دولت او شدند

سرویس ترکیه - تظاهرات اعتراضی شهرهای ماردین، دیاربکر، اورفا و یوکسک اُوا، علیه سیاست های اقتصادی دولت ترکیه با مداخله پلیس مواجه شد. 

به گزارش کردپرس، مردم در شهرهای ماردین، دیاربکر و یوکسک اُوا، در اعتراض به افزایش شدید قیمت ها به ویژه قیمت انرژی در ترکیه، به خیابان ها ریختند و خواستار استعفای حکومت شدند. پلیس ضد شورش ترکیه با شلیک گاز اشک آور و ماشین آب پاش، اقدام به متفرق کردن مردم نمود.

بنا بر گزارش آرتی گرچک، ده ها هزار نفر از مردم معترض در قزلتپه ماردین با ریختن به خیابان ها به افزایش سرسام آور قیمت انرژی به ویژه برق اعتراض کردند. آنها فریاد می زدند: «طیب استعفا کن، دولت استعفا کن، بژی آشتی (زنده باد صلح)».

نیروهای ضد شورش پلیس مسیر راه پیمایی را به سوی خیابان مشهور موسی انتر مسدود کردند و افراد مجبور به ادامه مسیر در خیابان های ایپک یولو و بیمارستان شدند. وقتی نیروهای پلیس ضد شورش با خودروهای بزرگ زرهی مسیر خیابان بیمارستان را هم مسدود کردند، درگیری بین این نیروها و مردم شکل گرفت. جمعیت خشمگین آغاز به پرتاب سنگ به سوی خودروهای زرهی پلیس کردند. پلیس ضد شورش به سوی مردم گاز اشک آور و گاز فلفل پرتاب کرد. مردمی که در برابر دستور پلیس برای متفرق شدن مقاومت می کردند مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و بسیاری از آنها بازداشت شدند. همچنین اعتراضات و درگیری هایی نیز بین نیروهای پلیس و مردم در آرتوکلوی ماردین رخ داد.

بر اساس گزارش های منتشر شده راه پیمایی های اعتراضی مردم در شهرهای دیاربکر، اورفا، و یوکسک اُوا نیز با مداخله پلیس مواجه شدند. بر اساس این گزارش ها تعداد زیادی از مردم در شهرهای مختلف کردستان ترکیه بازداشت شدند. هنوز از شمار دقیق بازداشتی ها اطلاعاتی در دست نیست.

کد خبر 26932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha