واکنش عضو ارشد حزب دمکرات کردستان درباره تعلیق نامزدی زیباری

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان به تصمیم دادگاه عالی فدرال عراق درباره تعلیق نامزدی هوشیار زیباری نامزد این حزب برای پست ریاست جمهوری آن کشور واکنش نشان داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "میثم میاحی" در این باره گفت: حزب دمکرات کردستان به تصمیم دادگاه عالی فدرال احترام می گذارد و زیباری از صحنه رقابت حذف نشده است. بلکه حکم دادگاه، به منزله تعلیق موقت برای بررسی این پرونده است.

میاحی تأکید کرد: هر تصمیمی که دادگاه عالی فدرال اتخاذ کند مورد احترام خواهد بود.

عضو ارشد حزب دمکرات تشکیل جلسه فردای مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهور را بعید دانست و پیش بینی کرد به دلیل ادامه کشاکش بین جریانات سیاسی آن کشور، تعداد نمایندگان حاضر در جلسه به حد نصاب قانونی لازم نرسد.

میثم میاحی خاطرنشان کرد: مسئولیت برگزاری یا عدم برگزاری جلسه به عهده رئیس و نایبان رئیس مجلس عراق است تا در صورت به تعویق افتادن جلسه، خلأ قانونی به وجود نیاید.

یادآور می شود دادگاه عالی فدرال امروز یکشنبه حکم به تعلیق نامزدی هوشیار زیباری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات و دایی مسعود بارزانی برای ریاست جمهوری عراق را صادر کرد. این حکم پس از آن صادر شد که چهار نماینده مجلس عراق (سه عضو اتحادیه میهنی و یک نماینده مستقل) با ارائه دادخواستی به دادگاه مذکور به عنوان عالی ترین نهاد قضایی کشور، نامزدی زیباری را برخلاف قانون اساسی عراق دانسته بودند.

کد خبر 26934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha