ارتش ترکیه مردم عین عیسی را وادار به مهاجرت می کند

سرویس سوریه - عیسی مصطفی محمد رئیس مشترک مجلس عین عیسی هدف ترکیه از حمله به زیر ساخت ها و تخریب آن ها را در عین عیسی، اجبار مردم به مهاجرت و تغییر دموگرافی منطقه دانست.

به گزارش کردپرس، عیسی مصطفی محمد، رئیس مشترک مجلس عین عیسی حمله های حکومت ترکیه به عین عیسی در شمال و شرق سوریه و ایجاد نا امنی در این منطقه را تلاش ترکیه برای کوچاندن اجباری مردم و تغییر دموگرافی این مناطق دانست.

به نوشته هاوار، ارتش ترکیه از زمان اشغال کانتون گری سپی به طور پیوسته حملات منظمی را به عین عیسی آغاز کرد. در بسیاری از این حملات زیرساخت های شهری هدف قرار گرفته و ویران می شوند. همزمان با حمله های گروه های داعش به زندان الصناعه در حسکه، ارتش ترکیه سه بار ایستگاه آب آشامیدنی حسکه و شبکه برق روستای فتسا را هدف قرار داده است.

عیسی مصطفی محمد، در رابطه با این موضوع هشدار داد که حملات منظم ترکیه به زیر ساخت ها و ساختمان های خدمات عمومی ادامه خواهد یافت. او با انتقاد از روسیه به عنوان یکی از نیروهای ضامن صلح در منطقه گفت: «این حملات مقابل چشمان روسیه انجام شد بی این که روسیه هیچ واکنشی نسبت به این حملات نشان دهد.»

مصطفی محمد افزود: «ارتش ترکیه با تخریب زیر ساخت ها و ایجاد بی ثباتی و نا امنی در منطقه شهروندان را مجبور به مهاجرت می کند.»

او با درخواست از جامعه جهانی برای مداخله و تحت فشار قرار دادن دولت ترکیه برای جلوگیری از تداوم این جنایات که جان شهروندان را تهدید می کند، گفت: «نیروهای دموکراتیک سوریه پس از آزادسازی منطقه از دست گروه های داعش، تمامی زیر ساخت ها و ساختمان های خدماتی آسیب دیده را تعمیر کردند.»

حمدی المحمد یکی دیگر از اعضای مجلس عین عیسی شاخه هیشه (Hîşê) نیز در همین باره گفت: «پس از بمباران ایستگاه آب در هیشه توسط ارتش آزاد و گروه های داعش، از سال 2013 با مشکل آب مواجه شدیم. از آن زمان تا کنون ما مجبور به تامین آب با هزینه های بسیار هنگفت شده ایم.»

کد خبر 26924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha