عضو فراکسیون چارچوب هماهنگی: طرح بارزانی، مبهم است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون چارچوب هماهنگی جریانات شیعه در مجلس عراق با تأکید بر اینکه این ائتلاف تلاش ها در زمینه ایجاد تفرقه و دودستگی در آن را ناکام گذاشته است تصریح کرد: طرح مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان برای پیشبرد روند سیاسی عراق همچنان مبهم است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محمود سلامی" در این باره گفت: ائتلافات همچنان به قوت خود باقی است و چارچوب هماهنگی توانست تلاش های کسانی را که به ایجاد دودستگی در آن امیدوار بودند ناکام بگذارد.

محمود سلامی افزود: رهبران چارچوب هماهنگی همچنان درهای گفتگو را بازگذاشته و هادی عامری را به عنوان نماینده شان برای گفتگو با سایر جریانات سیاسی معرفی کرده اند که مهمترین محورهای گفتگوها نیز مشارکت در دولت براساس دیدگاهها و حضور در آن است. این در حالی است که برخی از جریانات به ایجاد چنددستگی در چارچوب هماهنگی امیدوار هستند. اما به دلیل همبستگی در این ائتلاف، امیدهای این جریانات برباد خواهد رفت.

عضو ارشد چارچوب هماهنگی تصریح کرد: مشارکت چارچوب هماهنگی باید براساس دیدگاه و مناصب باشد. زیرا امور کابینه بیشتر به جریانات شیعه ارتباط دارد و باید همه جریانات در آن حضور داشته باشند. این در حالی است که درهای گفتگو همچنان باز است. اما طرح مسعود بارزانی همچنان مبهم است و در صورتی که چارچوب هماهنگی تصمیم به مشارکت در دولت بگیرد همه جریانات آن به همراه کلیه احزاب شیعه در دولت حضور خواهند داشت. در غیر این صورت، ما گزینه های دیگری در اختیار داریم.

محمود سلامی تأکید کرد: قانون اساسی عراق درباره بزرگترین فراکسیون مجلس به صراحت اعلام کرده است که مدیریت اولین نشست مجلس با مسن ترین نماینده آن خواهد بود. نشست با سوگند نمایندگان آغاز و با انتخاب رئیس مجلس و نایبانش پایان خواهد بود. این بدان معنی است که زمانی که رئیس مجلس، بر کرسی می نشیند دومین جلسه پارلمان آغاز می شود. این در حالی است که بزرگترین فراکسیون در جلسه اول، معرفی می شود.

عضو ارشد چارچوب هماهنگی در پایان تصریح کرد: چارچوب هماهنگی بر معرفی خودش به عنوان بزرگترین فراکسیون مجلس تأکید دارد.

کد خبر 26772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha