نخود ایران، جزو سالمترین محصولات کشاورزی است

سرویس کرمانشاه _ رئیس شورای ملی نخود ایران گفت: نخود تولیدی ایران یکی از سالم ‌ترین محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

ناصر مرادی رئیس شورای ملی نخود ایران و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار کردپرس با اعلام این خبر افزود: طی ماه های اخیر صادرات برخی محصولات کشاورزی به دلیل عدم رعایت استانداردهای کشورهای هدف صادراتی در زمینه میزان مانده سموم در محصول، با مشکل روبرو شده است.

وی افزود: خوشبختانه نخود ایرانی از جمله محصولات سالم کشاورزی است و یکی از برندهای مهم و محبوب در کشورهای هدف صادرات محسوب می شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: در طول سال های گذشته این محصول با رعایت تمامی استانداردهای کشورهای هدف، صادر شده است و طعم و مزه آن بسیار خوشایند همه بوده است.

مرادی درباره سلامت این محصول گفت: گیاه نخود در فصل بهار برای مقابله با یک نوع کرم پیله خوار، یکبار سمپاشی می شود ولی به دلیل اینکه دانه نخود در داخل یک غلاف محافظت می شود، سموم استفاده شده، وارد آن نمی شود.

این صادرکننده محصولات کشاورزی ادامه داد: همچنین با آموزش‌هایی که توسط شورای ملی نخود و کارشناسان جهاد کشاورزی طی سال های اخیر به کشاورزان داده شده، برخی از آن ها به جای سم از زنبوری به نام «براکون» برای مبارزه با این آفت استفاده می‌کنند که به حفظ محیط زیست و سلامت بیشتر این محصول کمک می کند.

کد خبر 26762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha