حکومت ترکیه همدست داعش است/سکوت ناتو و عراق شرم آور است

سرویس ترکیه - کمیته مرکزی HDP با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات اخیر ترکیه به شنگال، مخمور و دریک، سکوت ناتو و دولت عراق را شرم آور دانست.

به گزارش کردپرس، کمیته اجرایی مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار بیانیه ای کتبی ضمن محکوم کردن حملات اخیر ترکیه به شنگال، مخمور و دریک در شمال و شرق سوریه، این حملات را نشانه همدستی حکومت ترکیه با داعش دانست. HDP سکوت نیروهای بین المللی از جمله ناتو و دولت عراق را شرم آور توصیف کرد.

در این بیانیه که در سایت رسمی HDP منتشر شده، آمده است:

«حکومت AKP-MHP [ائتلاف حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی] که تلاش می‌کند بمباران مناطق مسکونی را که صدها هزار غیرنظامی در آن زندگی می‌کنند، تحت عنوان «مبارزه با تروریسم» مشروعیت بخشد، آشکارا به کردها حمله می کند. این عملیات که بلافاصله پس از حمله داعش در حسکه انجام شد، به وضوح نشان می‌دهد که AKP با همکاری داعش حرکت جدیدی را علیه کردها آغاز کرده است.

بمباران شدید شنگال درست در آستانه عید ایزدیان، و سیاست خصمانه حکومت AKP علیه مردم ایزدی که در خاورمیانه در حال مبارزه با داعش هستند، به وضوح نشان دهنده سطح همکاری AKP و داعش است.

حکومت AKP-MHP که در حوزه سیاست داخلی دچار فروپاشی شده، و در حمله داعش به حسکه نیز ناکام ماند، تصمیم گرفت تا اردوگاه مخمور و شنگال و دریک را بمباران کند. این حملات نه تنها نتیجه دشمنی این حکومت با کردها است، بلکه تلاشی برای پنهان کردن اضمحلال این حکومت است.

سکوت همه قدرت های بین المللی به ویژه ناتو، آمریکا و دولت عراق در برابر حملات ترکیه علیه کردها به واقع شرم آور است. ما به عنوان HDP این حمله و همه نیروهای حامی آن را محکوم می کنیم. ما خواستار توقف فوری این عملیات علیه مردم کرد هستیم. همه باید بدانند که این حملات منجر به قدرت گرفتن همه سازمان های تروریستی دشمن مردم کرد، به ویژه داعش می شود. همچنین باعث افزایش بی ثباتی در عراق و سوریه و تکرار حملات مشابه می شود.»

کد خبر 26720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha