کشف جسد 12 پناهجوی یخ زده در مرز ترکیه و یونان/ترکیه مرگ پناهجویان را به گردن اروپا انداخت

سرویس ترکیه - در پی کشف جسد 12 پناهجوی یخ زده در مرز ترکیه و یونان در ادیرنه، وزیر کشور ترکیه مسئولیت مرگ پناهجویان را بر عهده اتحادیه اروپا و هنگ مرزی یونان دانست.

به گزارش کردپرس، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه با انتشار تصاویری از اجساد 12 پناهجوی یخ زده در غرب استان ادیرنه، مسئولیت جان باختن پناهجویان را بر عهده اتحادیه اروپا و یونان اعلام کرد و آنها را تهی از انسانیت دانست.

به نوشته جمهوریت، استانداری ادیرنه روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای از کشف 9 جسد متعلق به پناهجویان در منطقه مانداکرو در روستای پاشاکوی از توابع بخش ایپسالا در استان ادیرنه خبر داد.

استانداری ادیرنه اعلام کرد که این پناهجویان که توسط نیروهای مرزی یونان به عقب رانده شده بودند، بر اثر یخ زدگی جان خود را از دست داده اند. استانداری از انتقال یکی از پناهجویان به بیمارستان خبر داد و اعلام کرد که جستجو در این منطقه همچنان ادامه دارد.

پس از این سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه، با انتشار تصاویری در صفحه شخصی خود اعلام کرد که تعداد اجساد یافت شده 12 تن است. سویلو اعلام کرد که 12 تن از 22 پناهجویی که توسط نیروهای مرزی یونان عقب رانده شده بودند، بدون لباس گرم و کفش، یخ زده و جان باخته اند. سویلو با بیان این که اتحادیه اروپا عاجز، خالی از انسانیت است، گفت که هنگ مرزی یونان وسیله ها و لباس و کفش این افراد را گرفته و آنها را عقب رانده است. او گفت: «نیروهای هنگ مرزی یونان قاتل مردم بینوا هستند و شریک جماعت فتو (فتح الله گولن)».

هنوز از هویت این افراد اطلاعاتی در دست نیست.

کد خبر 26699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha