انجام 1088 بازرسی بهداشتی از اصناف سندج/17 اخطاریه صادر شد

سرویس کردستان - رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: از هفته گذشته تا کنون یک هزار و ۸۸ مورد بازدید از اصناف مختلف و مراکز خدماتی در گروه‌های چهارگانه شغلی در این شهر انجام شده است.

به گزارش کرد پرس، جهانبخش یوسفی گفت: در روند بازدیدها و اقدامات نظارتی بر فعالیت اصناف و مراکز خدماتی در گروه‌های چهارگانه شغلی در هفته گذشته بازرسین این مرکز در قالب ۱۷ گشت مشترک ستادی ۹۷ مورد و در سطح بازدید کارشناسان محیطی، ۸۱۲ مورد بازدید از صنوف را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته تا کنون یک هزار و ۸۸ مورد بازدید از مراکز خدماتی و اصناف مختلف در سنندج توسط بازرسین مرکز بهداشت انجام شده است، اظهار کرد: طی این بازدیدها، ۱۷۳ کیلو گرم مواد غذائی غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد.

رئیس مرکز بهداشت سنندج ادامه داد: در زمینه نظارت برسلامت عرضه مواد خوراکی و غذای آماده، ۱۷۹ مورد بازدید صورت گرفته و ۱۲ مورد از مواد تهیه شده در این مراکز جهت تایید سلامت مواد بکار گرفته شده مورد نمونه برداری قرار گرفته است.

یوسفی در زمینه نظارت برسلامت تهیه و پخت و عرضه نان سنندج ضمن بیان بازدید های مستمر از خبازی‌های سطح شهر از نمونه برداری ۶ مورد نان در خصوص تایید سلامت از نظر میزان مجاز نمک در نان و عدم استفاده از جوش شیرین خبر داد.

وی یادآور شد: در راستای تکریم شهروندان، ۷ مورد شکایات در سامانه ۱۹۰ از صنوف مختلف ثبت و در دستور کار پیگیری بازرسین این مرکز در هفته گذشته قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت سنندج ضمن پیگیری نواقص مراکز خدماتی، صنوف و نظارت دقیق بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط این اماکن از صدور ۱۷ مورد اخطاریه بهداشتی در مدت زمان سپری شده به مراکز خاطی خبر داد.

یوسفی بیان کرد: در زمینه پیگیری اخطاریه‌های بهداشتی صادر شده در روزهای قبل، تعداد ۱۰ مورد از این اخطاریه ها جهت حصول نتیجه مطلوب در دستور کار پیگیری بازرسین این مرکز به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سایر فعالیت‌های انجام گرفته اشاره کرد و گفت: بازدید و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون صلاحیت پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان و بازدید ویژه از مراکز تجمیعی واکسیناسیون بر علیه بیماری کرونا در سطح شهر سنندج از دیگر اقدامات نظارتی بازرسین این مرکزبوده است.

رئیس مرکز بهداشت سنندج با دعوت از همشهریان در خصوص رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دُزهای تکمیلی واکسن کرونا به فعالیت مراکز نمونه گیری اشاره کرد و اظهار کرد: طی هفته گذشته تعداد ۴۶۲ نفر از همشهریان سنندجی در مراکز یاد شده از نظر ابتلا به بیماری کرونا مورد نمونه برداری قرار گرفتند.

کد خبر 26560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha