عضو ارشد اتحادیه میهنی: زمینه برای گفتگو درباره پست ریاست جمهوری همچنان فراهم است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرد درهای اتحادیه میهنی برای گفتگو باز است و برهم صالح نامزد حزب برای ریاست جمهوری است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المسله، "سوزان منصور" در این باره گفت: درهای اتحادیه میهنی کردستان برای گفتگو با کلیه جریانات باز است و اخبار منتشره مبنی بر منع مسئولان حزب از گفتگو با رسانه ها عاری از صحت است.

سوزان منصور افزود: طرح ها و توافقات اولیه و سیاسی با حزب دمکرات وجود دارد. اما طرف مقابل توافقات را نقض کرده است و نقطه اختلاف با ما با حزب دمکرات فقط درباره نامزد نیست. بلکه حزب دمکرات نیز نامزدی را معرفی کرده و برای کسب پست ریاست جمهوری رقابت می کند.

این عضو ارشد حزب دمکرات تصریح کرد: نامزد کردن برهم صالح برای پست ریاست جمهوری نه فقط خواسته اتحادیه میهنی، بلکه نامزد فضای میهنی کلی اقلیم کردستان است.

یادآور می شود براساس عرف سیاسی در عراق پس از سقوط رژیم صدام، ریاست جمهوری عراق به کردها واگذار می شود و در میان کردها نیز، ریاست جمهوری عراق به اتحادیه میهنی و ریاست و نخست وزیری اقلیم کردستان به حزب دمکرات می رسیده است. اما در دوره اخیر، حزب دمکرات، ضمن اعلام مخالفت با نامزدی مجددی برهم صالح برای ریاست جمهوری عراق، اقدام به نامزد کردن هوشیار زیباری عضو ارشد این حزب برای پست مذکور کرده است.

از سوی دیگر، اخیرا اخباری مبنی بر دستور بافل طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان به اعضای ارشد این حزب مبنی بر عدم مصاحبه با رسانه های وابسته به حزب دمکرات کردستان منتشر شده بود.

کد خبر 26480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha