13 پروژه آبرسانی به روستای کردستان در دهه فجر افتتاح می شود

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در دهه فجر امسال پروژه آبرسانی به 13 روستای استان با اعتبار 20 میلیارد و 197 میلیون تومان به بهره برداری می رسد که این پروژه ها بیش از 6 هزار و 700 نفر را زیر پوشش قرار خواهد داد.

به گزارش کرد پرس، علیرضا تخت شاهی در جمع خبرنگاران گفت: در قالب این پروژه آبرسانی به روستاهای شکوه آباد، سلطان آباد، قزلچکند، کوس عنبر، قلعه ولیانه، ماضی بن، عباس آباد، ولی آباد، کوییچ سفلی، گوریچه، بیلو، تازآباد عیسی آباد و گزردره انجام می شود.

وی با بیان اینکه منابع تأمین آب در این پروژه از محل چاه و چشمه ها انجام می شود، افزود: طول خطوط انتقال در این پروژه حدود 34 کیلومتر، حجم مخازن یک هزار و 540 مترمکعب، تعداد ایستگاه های پمپاژ 10 باب و محل تأمین اعتبارات استانی و ملی بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به جمعیت 470 هزار نفری روستایی در کردستان، اظهار کرد: از این تعداد 400 هزار نفر معادل 85 درصد جمعیت زیر پوشش تأمین آب قرار دارند که از طریق 82 مجتمع روستایی آبرسانی به آنها انجام می شود.

تخت شاهی ادامه داد: این 82 مجتمع روستایی از طریق 3 هزار و 290 کیلومتر خط انتقال و 2 هزار و 583 کیلومتر شبکه توزیع کار آبرسانی به روستاهای استان را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به وجود 505 حلقه چاه، یک هزار و 80 دهنه چشمه و 19 رشته قنات روستایی در کردستان، یادآور شد: یک هزار و 66 باب مخزن آبرسانی با ظرفیت 99 هزار و 267 مترمکعب و 198 ایستگاه پمپاژ برای تأمین آب روستائیان در استان استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان بن کرد: امیدواریم در سال جاری نیز امکان به مدار آوردن مجتمع‌های روستایی جدید برای تأمین آبرسانی پایدار به سایر روستاهای استان فراهم شود.

کد خبر 26422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha