حمایت مشروط HDP از نامزد اپوزیسیون در انتخابات بعدی

سرویس ترکیه - در صورتی که نامزد مورد نظر اپوزیسیون اختیارات داده شده به رئیس جمهور در نظام فعلی را کنار بگذارد، HDP از این نامزد حمایت خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) اعلام کرد، در صورتی که نامزد ریاست جمهوری آینده از سوی اپوزیسیون ترکیه تمام اختیارات داده شده به رئیس جمهور در نظام فعلی را کنار بگذارد، این حزب هیچ بحثی بر سر نام این نامزد نخواهد داشت.

طیب تمل معاون تبلیغاتی HDP در گفتگو با دویچه وله ترکی درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: «اگر اپوزیسیون ترکیه بخواهد نامزدی را بر اساس اصول و معیارهای مشترک معرفی کند، HDP اصراری برای معرفی نامزد جداگانه از سوی خود ندارد.»

تمل گفت: «ما می توانیم با اپوزیسیون بر سر نامی به توافق برسیم که همه اختیاراتی را که نظام فعلی به شخص رئیس جمهور داده است، کنار بگذارد. در کنار این گزینه دیگری هم داریم که احتمال شکل گرفتن «ائتلاف راه سوم» (ائتلاف دموکراسی) است.»

تمل درباره نشست های اخیر 6 حزب اپوزیسیون ترکیه درباره بازگردادن نظام پارلمانی گفت: «موضوع این نشست ها امیدوار کننده است و فکر می کنیم که این نظام می تواند تا حدودی وضعیت موجود را بهبود بخشد.»

نایب رئیس HDP از این که محتوای نشست های 6 حزب اپوزیسیون ترکیه با HDP و مردم ترکیه در میان گذاشته نمی شود، انتقاد کرد و گفت: «ما اطلاعات زیادی درباره محتوای این جلسات نداریم.»

کد خبر 25855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha